خبر فوری

 
حزب ملی بلوچستان: قتل عام بلوچ های بی گناه در بلوچستان غربی (ایران) محکوم است
کد خبر :110576286

12:03 1401/07/19


برچسب ها : BNP, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, حزب ملی بلوچستان, زاهدان, سردار اختر مینگل, نیروهای امنیتی ایران, کشتار,

حزب ملی بلوچستان BNP در بیانیه ای با محکوم کردن آنچه را که قتل عام مردم بی گناه بلوچ، قتل و غارت این مردم توسط نیروهای امنیتی ایران در زاهدان و دیگر نقاط بلوچ نشین عنون کرده است، افزود: مردم بلوچستان (پاکستان) کشتار و غارتگری فرزندان بلوچ های ایرانی توسط دولت ایران را محکوم می کنند....


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| حزب ملی بلوچستان BNP در بیانیه ای با محکوم کردن آنچه را که قتل عام مردم بی گناه بلوچ، قتل و غارت این مردم توسط نیروهای امنیتی ایران در زاهدان و دیگر نقاط بلوچ نشین عنون کرده است، افزود: مردم بلوچستان (پاکستان) کشتار و غارتگری فرزندان بلوچ های ایرانی توسط دولت ایران را محکوم می کنند.

در ادامه این بیانیه گفته شد که این اقدامی شرمناک است، درحالیکه بلوچ های ایران پیش از این نیز با ظلم هایی مواجه بوده اند و با حقوق اولیه انسانی، عقب ماندگی اقتصادی و اجتماعی، فقر و بی عدالتی روبرو هستند. آنها به دلیل رفتارهای نامناسب آشفته هستند و در مقاطع مختلف سیاست های استثماری با آنها برخورد شده است.

در روزهای اخیر از قتل بشریت نیز اجتناب نمی شود، قتل عام و غارت بلوچ ها دست کمی از فاجعه ندارد، در صده 21 که جهان برای آزادی اجتماعی، عدالت و دستیابی به حقوق صدا بلند می کند در این برهه زمانی رفتار نامناسب با بلوچ ها اقدامی بی نظیر است، کل جهان بدرفتاری دولت ایران را محکوم می کند، و سازمان های حقوق بشر و کشورهای متمدن در مقابل این اقدامات غیرانسانی سکوت اختیار نکرده اند.

در ادامه این پیام آمده است که حزب بی ان پی ضمن ثبت اعتراض خود، می گوید که باید به این بدرفتاری و قتل عام نسل بلوچ پایان داده شود، به مردم بلوچستان ایران نیز همچون دیگر شهروندان این کشور حقوق داده شود، حقوق اقتصادی و اجتماعی، به هویت، زبان و فرهنگ این مردم اهمیت داده شود، براساس برابری با همه اقشار جامعه حقوق آنها داده شود نباید به زور قدرت حقوق شان له شود.

حزب ملی بلوچستان به طور کامل با بلوچ های ایرانی ابراز همبستگی می کند و این حزب معتقد است که تحت رهبری سردار اختر جان مینگل از جمله بلوچ های بلوچستان غربی، جایی که بلوچ ها در جهان زندگی می کنند، تمدن زبان آنها صدای دستیابی به حقوق آنها است، هیچ کشوری حق ندارد مردم بلوچ را برای کشتار هدف قرار دهد. ما ضمن ایفای نقش سیاسی خود، علیه این اقدامات غیرانسانی صدا بلند خواهیم کرد و اعتراض خود را ثبت می کنیم، نمی توان هیچ قومی را به زور قدرت له کرد، تاریخ گواه است که نمی توان به زور قدرت ملت یا قومی را به زیر کشاند، دولت ایران باید هرچه فوری روش خود را تغییر دهد.

ارسال نظر

 
1