خبر فوری

 
حجت الاسلام عباس انصاری از رهبران سرشناس آزادی خواه کشمیر هند دار فانی را وداع گفت
کد خبر :1200572843

13:05 1401/08/04


برچسب ها : جامو و کشمیر, حوزه علمیه, سری نگر, شیعیان کشمیر, نجف, کشمیر اشغالی, کشمیر هند,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عباس انصاری از رهبران برجسته جنبش آزادی خواهی کشمیر هند در سن 86 سالگی در شهر سری نگر منطقه کشمیر هند دار فانی را وداع گفت.


سری نگر: به گزارش راز نیوز| حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عباس انصاری از رهبران برجسته جنبش آزادی خواهی کشمیر هند در سن 86 سالگی در شهر سری نگر منطقه کشمیر هند دار فانی را وداع گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حجت‌الاسلام عباس انصاری که دارای سابقه بیماری بود از دو روز گذشته وضعیت سلامتی رو به وخامت گذاشت و صبح روز گذشته در منزل خود واقع در منطقه نواکدل سری نگر دعوت حق را لبیک گفت.

ایشان از رهبران ارشد مجمع چندجانبه آزادی خواه کشمیر و رئیس انجمن اتحاد المسلمین کشمیر بود و آخرین سیاستمدار مرتبط با جبهه رأی گیری در این منطقه بود.

حجت‌الاسلام انصاری به منظور فراگیری دروس حوزوی و علوم آل محمد(علیهم‌السلام) در سال 1962 میلادی به نجف اشرف رفت و پس از گذشت یک دهه کسب علم به منطقه کشمیر بازگشت و در آنجا انجمن اتحاد المسلمین را بنیان نهاد.

ایشان به دلیل مجاهدت‌های گسترده خود در راه کسب آزادی و مبارزات آزادی‌خواهانه خود چندین سال از عمر خود را در زندان‌های دولت هند گذراند.

وی در سال 1987 میلادی جبهه متحد مسلمانان را تأسیس نمود که چشم‌انداز سیاسی کشمیر هند را دگرگون کرد. ایشان پس از آزادی از بند رژیم هند تحت بستر مجمع چندجانبه آزادی خواه کشمیر مجدداً مبارزات آزادی‌خواهانه خود را از سر گرفت.

حجت‌الاسلام انصاری علاوه بر مبارزات آزادی‌خواهانه خود در زمینه علمی نیز دارای تبحر، مهارت و دانش بود و چندین جلد کتب را به رشته تحریر درآورده است.

ایشان شرح اتفاقات و زندگی نامه خود را در قالب کتاب «خار گلستان» در زندان به نثر درآورد که در سال 2018 به چاپ رسید.

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام انصاری روز سه شنبه پس از ادای نماز ظهر با حضور خیل گسترده مردم منطقه در سری نگر تشییع و در قبرستان اجدادی‌شان تدفین گردید.

ارسال نظر

 
1