خبر فوری

 
حجت الاسلام شهنشاه نقوی: یکی از سفرای کشور های عربی روزانه با علما و روسای مدارس دینی مختلف دیدار می کند
کد خبر :1871462730

12:44 1399/06/18


برچسب ها : تفرقه, سند, شورای علمای شیعه, شیعه, شیعه و سنی, کراچی,

حجت الاسلام سید شهنشاه حسین نقوی طی سخنرانی در نشست علما و مداحان کنوانسیون امامیه تحت نظارت هیئت ائمه مساجد و علما گفت: یکی از سفرای کشور های عربی روزانه با علما و روسای مدارس دینی مختلف دیدار می کند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| نشست علما و مداحان کنوانسیون امامیه تحت نظارت هیئت ائمه مساجد و علما در سالن بهوجانی منطقه سولجر بازار کراچی با شرکت حجت الاسلام سید شهنشاه حسین نقوی، دکتر شبیر میثمی رهبر مرکزی شورای علمای شیعه، حجت الاسلام سید باقر عباس زیدی، حجت الاسلام نثار قلندری رئیس فدراسیون مداحان، حجت الاسلام ناظر عباس تقوی رهبر شورای علمای شیعه، حجت الاسلام صادق رضا تقوی، حجت الاسلام محمد حسین رئیسی و دیگر شخصیت های برجسته شیعه برگزار شد. همچنین در این نشست تعداد زیادی از انجمن ها و علمای برجسته مدارس دینی و مداحان شیعه نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام شهنشاه حسین نقوی طی سخنرانی در کنفرانس، با برجسته سازی این موضوع که یکی از سفرای کشور های عربی (عربستان سعودی) روزانه با علما و روسای مدارس دینی مختلف ملاقات می کند، خاطر نشان کرد: اگر هر کشوری به سرزمین پاکستان حمله کرد، مهم نیست که دیگر افراد از چه کسی حمایت کنند، اما ما برای پاکستان جان خود را اهدا خواهیم کرد. ما پیش از این برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی، خود را از بسیاری از افراد بی مسئول جدا کردیم. نخست چه کسی آغاز گر لعن علنی بود؟ در این کشور چنین کلیپ هایی تنها متعلق به یک مکتب مذهبی نیستند. برخی از علمای مذهب دیوبند در حق حضرت ابوطالب (علیه السلام) جفا کردند اما ما هرگز سمت پرونده سازی و درج شکایت نرفتیم، این امر خوبی است که توجه ما را به این سمت متمرکز کردید. در این کشور چه افرادی چه اقداماتی انجام داده اند، ما در مورد تمامی اعمالشان اطلاعات داریم.

 

سید شهنشاه نقوی در ادامه سخنرانی خود خطاب به شخصیت های برجسته، دانشمندان و افراد مسئول در بخش ها و ارگان های مختلف کشور پاکستان، گفت: من از شما می خواهم تا مسائل فعلی کشور را مورد بررسی قرار دهید، ما مدتی طولانی هدف حملات قرار گرفته و اجساد و تشییع جنازه داشته ایم. چه کسی نخست شعار کفر را سر داد؟ مجوز برچسب کفر زدن به شخص یا مذهب خاصی را چه کسی داده است؟ هرچند کشور تحمل هیچگونه تنش و فرقه گرایی را ندارد اما تلاش می شود تا هرج و مرج در کشور گسترش یابد. ما درحال به چالش کشیدن شکایت های درج شده علیه دو شخصیت در کراچی هستیم، که اگر کسی از منبر مجالس عزا سخنان غیرمسئولانه ای ایراد کند را نخست توجیه کنیم و در صورت عدم پذیرش از آنها برائت می جوییم. ما باید بهترین تصویر از قرآن و اسلام را در کشور به نمایش گذاریم.

سید نقوی در ادامه سخنان خود با بیان این موضوع که افرادی که شیعیان را کافر خطاب می کنند ما می توانیم اثبات کنیم که بسیاری از اصحاب، تابعین و تابع تابعین نیز شیعه بودند، می توانیم مثال های فراوانی را ذکر کنیم که با اقتدا به علمای اهل سنت نماز جماعت خوانده ایم. اعتراض من به چند تن از شخصیت های برجسته است که طی 70 سال گذشته نخستین بار به متن های کتب شیعه اعتراض کرده اند، هرچند احترام به سه خلیفه، امهات المومنین و اهلبیت بر ما واجب است اما چه کسی گفته که ما بنی امیه را نیز احترام خواهیم کرد؟ آیا احترام به شخیت هایی که شما از آنها عصبانی هستید نیز نزد شما ثابت شده است؟ مفتی اعظم هوشیار باشد که برخی عناصر نادان در گذشته نیز چنین فعالیت هایی داشته اند که موجب وارد آمدن خسارت به خودشان شده است، یکی از دشمنان آشکار ما از کشور های همسایه است که طی همکاری با شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل درپی ایجاد بی ثباتی در پاکستان است.

ارسال نظر

 
1