خبر فوری

 
 
حامد کرزئی : ما به کمک کشورهای همسایه می‌توانیم امنیت را در کشورمان برقرار کنیم، آمریکا باید خارج شود
کد خبر :610906719

10:44 1397/04/27


حامد کرزئی رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت و گوی خبری با یکی از خبرگزاری های چین گفت : آمریکا باید از کشور ما خارج شود


حامد کرزئی رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت و گوی خبری با یکی از خبرگزاری های چین گفت :
آمریکا باید از کشور ما خارج شود تا با خروج نظامیان آمریکایی از کشور ، جنگ خاتمه یابد و امنیت به کشور بازگردد.
سیاست های مداخله گرانه ی آمریکا در کشور ناموفق بوده و وضعیت کشور رو به بهبودی است و در ادامه گفتند که ما می‌دانیم آمریکا نظامیان خود را از کشور ما خارج نمی‌کند
ایشان در ادامه افزودند که ما به همراه کشورهای دوست :ایران و پاکستان، چین، روس، هند می‌توانیم از طریق قرارداد های دوطرفه امنیت را به کشور و منطقه بازگردانیم.
نا گفته نماند  ژنرال آمریکا درحالی آمدگی خود را برای مذاکره با طالبان افغان اعلام کرده است که دولت افغانستان درحال تلاش مذاکره دیپلوماتیک، برای پیشبرد روند صلح با طالبان افغان را دارد.
مقامات آمریکایی میگویند علیرغم افزایش حملات هوایی آمریکا در سال گذشته بیشترین بخش های کشور در دست طالبان است که این برای رئیس جمهور آمریکا نگران کننده است.
طالبان قبلاً مذاکرات با دولت اشرف غنی را انکار کردند زیرا او را غیرقانونی می دانند و میخواهند بجای صحبت با دولت افغانستان با آمریکا مذاکره بکنند با این حال شرایط مذاکره این است که نیروه های خارجی باید خاک افغانستان را ترک کنند.
آمریکا در گذشته این نقش را اجرا کرده است که روند صلح باید از طریق دولت افغانستان هدایت شود و حال نقشه خود را تغییر داده و خواستار مذاکرات مستقیم شده است.
به نظر میرسد سفر مایک پمپو و سایر مقامات ارشد به کابل در روز های اخیر به این دلیل بوده است که بتوانند مسیر های مذاکرات را بهبود بخشند.
البته برای پایان جنگ فعلی افغانستان همچنان موانعی وجود دارد، همه طرف ها (به ظاهر) خواهان صلح هستند و آماده مذاکره هستند، اما مذاکرات صلحی که در 2015 میلادی آغاز شده اند مشکوک هستند و هیچ موفقیتی در دست نیست.

ارسال نظر

 
1