خبر فوری

 
 
حامد میر : علت اصلی اتحاد طالبان و ایران، داعش است
کد خبر :155498695

15:41 1397/11/09


برچسب ها : ایران, پاکستان, تروریست, تروریسم, داعش, طالبان,

حامد میر از کارشناسان و تحلیل گران امور سیاسی طی ادعایی با اشاره به این موضوع که نفوذ و اثر کشور ایران بر طالبان بیش از پاکستان است، ابراز داشت که : ایران نه تنها کمک های مالی و تسلیحات به این گروه می کند، بلکه دفتر سیاسی این گروه در قطر نیز مورد حمایت کشور ایران است.


به گزارش راز نیوز به نقل از دیلی پاکستان، حامد میر از کارشناسان و تحلیل گران امور سیاسی طی ادعایی با اشاره به این موضوع که نفوذ و اثر کشور ایران بر طالبان بیش از پاکستان است، ابراز داشت که : ایران نه تنها کمک های مالی و تسلیحات به این گروه می کند، بلکه دفتر سیاسی این گروه در قطر نیز مورد حمایت کشور ایران است.

وی در بیانیه ای طی صحبت در برنامه جیونیوز ابراز داشت که هم اکنون بیش از پاکستان، کشور ایران بر طالبان اثرگذار است، و این کشور کمک های مالی و تسلیحاتی خود را نیز به این گروه ارسال می کند؛ از طرفی دفتر سیاسی این گروه در قطر نیز مورد حمایت این کشور است. وی افزود به همین دلیل ایران هم اکنون باید وارد موضوع صلح افغانستان شود.

وی افزود : ایران با طالبان به دلیل داعش متحد شده است، برای همین آمریکا برای کاهش خطر جنگ داخلی افغانستان، کشور ایران را نیز وارد این مسئله صلح افغانستان کند.

وی با اظهار این امر که بسیاری از رهبران طالبان در زندان های پاکستان جان باخته اند گفت : روابط فعلی طالبان با پاکستان همچون گذشته نیست، درصورت انجام توافق در مذاکرات و خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان امنیت به طور فوری در این کشور اجرا نخواهد شد. هم اکنون احتمالاتی همچون جنگ داخلی نیز وجود دارد. وی خاطر نشان کرد که به همین دلیل درصورت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، پاکستان خواهان تعمیر و نوسازی افغانستان با همکاری دولت آن است.

ارسال نظر

 
1