خبر فوری

 
 
حافظ سعید رهبر حزب جماعت الدعوه و سرکرده لشکر طیبه پاکستان بازداشت شد
کد خبر :1937030298

12:25 1398/04/26


برچسب ها : جماعت الدعوه, حافظ سعید, لشکر طیبه,

حافظ سعید رهبر حزب جماعت الدعوه و سرکرده گروه تروریستی لشکر طیبه در مسیر لاهور به گوجرانواله ایالت پنجاب بازداشت شد.


لاهور: به گزارش راز نیوز حافظ سعید رهبر حزب جماعت الدعوه و سرکرده گروه تروریستی لشکر طیبه در مسیر لاهور به گوجرانواله ایالت پنجاب بازداشت شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی منابع آگاه، وی به منظور حضور در دادگاه مبارزه با تروریسم شهر گوجرانواله در حال سفر به این شهر بود که پس از ورود به محدوده شهر گوجرانواله توسط نیروهای گروه مبارزه با تروریسم(CTD) بازداشت شد.

مقامات گروه مبارزه با تروریسم(CTD) با تایید خبر بازداشت حافظ سعید اعلام نمودند وی را به مکان نامشخصی انتقال داده اند و خبر بازداشت وی به طور رسمی به رسانه ها اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است پس از مذاکرات متعدد دولت با نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF)، دولت پاکستان اقدام به مبارزه اساسی با گروه های تروریستی و یا مشتبه نموده است و در این راستا حزب جماعت الدعوه و تمامی بخش های تحت نظر آن را به عنوان یک گروه ممنوع الفعالیت اعلام نموده است و بسیاری از مدارسی دینی واقع در ایالت پنجاب را نیز تحت کنترل خود درآورده است.

حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی لشکر طیبه می باشد که در اقدامات مختلف تروریستی علیه کشور هند نقش داشته است و پس از تروریست خواندن این گروه توسط مقامات آمریکا و هند، حافظ سعید اقدام به تاسیس حزب سیاسی با نام جماعت الدعوه و با همان ماهیت قبلی نموده است.

گفتنی است وی تاکنون پیش از این چندین بار توسط نیروهای مختلف امنیتی پاکستان بازداشت شده اما پس از گذشت مدت زمانی، مجددا آزاد شده است.

ارسال نظر

 
1