خبر فوری

 
 
جیمز میتس:آمریکا خواهان اختمام جنگ افغانستان تا پایان سال جاری میلادی است
کد خبر :2108049118

09:34 1397/09/12


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, جیمز میتس, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

: مقامات کاخ سفید در تلاش هستند تا پایان سال جاری میلادی،جنگ افغانستان را خاتمه بخشند و برای این منظور همکاری سازمان ملل و دیگر کشورهای منطقه امری ضروری است.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،جیمز میتس وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا طی سخنانی اظهار داشت: مقامات کاخ سفید در تلاش هستند تا پایان سال جاری میلادی،جنگ افغانستان را خاتمه بخشند و برای این منظور همکاری سازمان ملل و دیگر کشورهای منطقه امری ضروری است.

بر اساس گزارش منتشر شده،وزیر دفاع آمریکا با شفاف سازی در خصوص استراتژی پایان دادن به جنگ گفت:در این استراتژی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان،گنجانده نشده است.

وی گفت:از زمان آغاز حمله نیروهای شوروی تاکنون 40 سال میگذرد و تمامی تلاش ما این است که تا پایان سال جاری،جنگ افغانستان خاتمه یابد.

وی افزود:اکنون زمان مناسبی برای خاتمه بخشیدن به جنگ افغانستان است و زمان آن فرا رسیده است که مردم افغانستان را در مسیر مناسب قرار دهیم.

وی تاکید کرد تامین امنیت و برپایی صلح در افغانستان با همکاری سازمان های بین المللی و کشورهای منطقه امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به نماینده سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت: نماینده سازمان ملل در امور افغانستان نیز امیدوار به برپایی امنیت در افغانستان است.

جیمز میتس ادامه داد: آمریکا تحت هیچ فشاری برای خروج نیروهای خود از افغانستان قرار ندارد،اما در حال تلاش برای یافتن راه حل مستقل برای برون رفت از بحران افغانستان است که بر اساس آن طالبان قادر به فعالیت در امور حکومتی افغانستان خواهد بود اما اجازه سرنگونی دولت افغانستان را نخواهد داشت.

وی افزود:طالبان هیچ اهمیتی برای مردم افغانستان قائل نگردید،آنان از طریق انتخابات موفق به حضور در عرصه سیاسی نشدند فلذا از طریق عملیات های نظامی در حال هراس افکنی در سطح کشور هستند.

وی گفت:تنها هدف آمریکا در افغانستان،صلح و تفاهم است و برای همین منظور زلمی خلیل زاد را به عنوان مسئول توافق برگزیده ایم و تمامی تلاش ما این است که جنگ را از طریق سیاسی خاتمه بخشیم.

لازم بذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته ضمن تاکید بر حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان،خواستار برپایی ثبات و امنیت در منطقه شد.

ارسال نظر

 
1