خبر فوری

 
جوزف وتل : پاکستان هیچ اقداماتی علیه سازمان های ممنوعه انجام نداده است
کد خبر :2021306432

10:17 1397/12/18


برچسب ها : افغانستان, پاکستان,

واشنگتن : ژنرال جوزف وتل فرمانده مرکزی ایالت متحده گفت : پاکستان تا کنون هیچ فعالیت و اقدامی علیه سازمان های ممنوعه انجام نداده است.


 واشنگتن : ژنرال جوزف وتل فرمانده مرکزی ایالت متحده گفت : پاکستان تا کنون هیچ فعالیت و اقدامی علیه سازمان های ممنوعه انجام نداده است.

ژنرال جوزف وتل فرمانده مرکزی ایالت متحده آمریکا در جلسه ی کمیته بررسی امور دفاعی در مصاحبه خود با وب سایت بریتانیا گفت : پاکستان گام های مثبتی برای ایجاد صلح در افغانستان به کمک زلمه خلیل زاد نماینده خصوصی رئیس جمهور آمریکا انجام داده است و همچنین مذاکرات صلح با طالبان هم نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود : مشارکت پاکستان طی این 6 ماه گذشته بازده بیشتری نسبت به 18 سال پیش نشان داده است و همچنین برقراری صلح در منطقه برای منافع مشترک پاکستان و آمریکا بسیار حائز اهمیت می باشد بنابراین اگر پاکستان نقش مثبتی در حل اختلاف افغانستان ایفا نماید ، ایالت متحده نیز به پاکستان کمک خواهد کرد.

علی رغم تلاش های ما برای برقراری صلح در افغانستان ، محیط سیاسی قابل قبولی به وجود نیامده است تا آمریکا ارتش خود را از افغانستان خارج نماید.

جوزف وتل افزود : ما به وزارت امور خارجه خود کمک خواهیم کرد تا برای حل مشکلات افغانستان در اسلام آباد راه حل دیپلماتیک ارائه نمایند و همچنین پاکستان با قابلیت انرژی هسته ای همیشه برای حفاظت از منافع آمریکا در منطقه مهم بوده است به دلیل این که پاکستان از وضعیت کشور های چین ، هندوستان ، روسیه و ایران به خوب آشنا است با این حال گاهی از اوقات گام های پاکستان مشکلاتی زیادی برای ایالت متحده آمریکا به وجود می آورد.

ژنرال جوزف وتل فرمانده مرکزی ایالت متحده گفت : پاکستان تا کنون هیچ فعالیت و اقدامی علیه سازمان های ممنوعه انجام نداده است به همین ترتیب چنین گروه هایی از افغانستان به پاکستان حمله میکنند.

ارسال نظر

 
1