خبر فوری

 
 
جنگ سرد کشورهای افغانستان و پاکستان، عامل نگرانی آمریکا در روند صلح افغانستان
کد خبر :745322067

16:29 1398/01/25


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان, مذاکرات,

یکی از افسران ارشد وزارت خارجه آمریکا در پیامی از نگرانی ایالات متحده آمریکا در خصوص جنگ سرد میان دو کشور پاکستان و افغانستان گفت و ابراز داشت که آمریکا از اثرات منفی این جنگ درخصوص روند صلح افغانستان نیز بشدت نگران است.


 

به گزارش راز نيوز، یکی از افسران ارشد وزارت خارجه آمریکا در پیامی از نگرانی ایالات متحده آمریکا در خصوص جنگ سرد میان دو کشور پاکستان و افغانستان گفت و ابراز داشت که آمریکا از اثرات منفی این جنگ درخصوص روند صلح افغانستان نیز بشدت نگران است. وی در ادامه ابراز داشت که آمریکا خواستار نتایج مثبت درپی مذاکرات با طالبان است. آمریکا درحالی که میداند کشور پاکستان می‌تواند نقش مهمی در پیشروی روند صلح ایفا کند، به همان مقدار نیز از تنش های دو کشور و تاثیر منفی آن بر صلح افغانستان نیز نگران است.

از طرفی یکی دیگر از مقامات وزارت خارجه آمریکا اذعان داشت که کشور پاکستان طی دفعات متعددی ابراز داشته است که افغانستان در پیشروی روند صلح جدی نیست و برای جلوگیری از این روند اقداماتی نیز انجام می‌دهد. پاکستان همچنین به ما گفته است که افغانستان علاوه بر آنکه در دفعات متعدد از اقدامات پاکستان در روند صلح افغانستان مخالفت کرده، سعی برای واژگون نشان دادن اقدامات مثبت ما نیز کرده است.
از طرفی کشور پاکستان به دلایل ذکر شده تصمیم به عقب نشینی از روند صلح افغانستان در مذاکرات اخیر را اتخاذ کرده است.

ارسال نظر

 
1