خبر فوری

 
 
جنبش زنده باد حرکت آزادی سند: هیئت حاکمه و سازمان های امنیتی پاکستان در حال تقویت افراط گرایی و تروریسم در ایالت سند هستند
کد خبر :1855670075

17:26 1399/12/14


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت سند, تروریست, تروریسم, داعش, سازمان امنیتی, هیئت حاکمه پاکستان, کراچی,

جنبش زنده باد حرکت آزادی سند JSFM روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مدعی شد که گروه تروریستی داعش در پاکستان فعال است و طی همکاری سازمان های امنیتی پاکستان به فعالیت های خود ادامه می دهد که ایالت سند از اهداف آنها است.


سند: به گزارش راز نیوز| جنبش زنده باد حرکت آزادی سند JSFM روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مدعی شد که گروه تروریستی داعش در پاکستان فعال است و طی همکاری سازمان های امنیتی پاکستان به فعالیت های خود ادامه می دهد که ایالت سند از اهداف آنها است.

گفتنی است ظفر سهتو رئیس سازمان و جنبش فوق الذکر در بیانیه خود با اشاره به حادثه اخیر روی داده در ایالت سند، گفت: حادثه رخ داده با شگفته لغاری دختر 17 ساله ساکن منطقه تندوباگو، دلیل بر فعال بودن داعش در ایالت سند است، که امیر معاویه  یکی از علمای افراط گرا به بهانه آموزش قرآن و علوم دینی، با فراخواندن این دختر به منطقه جهنگ، این دختر را به دام انداخته و با او ازدواج کرد. دختر پس از خروج از منزل، به منطقه جهنگ (منشا گروه تروریستی سپاه صحابه و لشکر جهنگوی) رفت، و پس از ازدواج با امیر معاویه، مفقود شد. سپس پیام دختر در فضای مجازی منتشر شد که می گفت: من خیلی مضطرب هستم، من آماده ام برای مذهب خود جانفشانی کنم و در همین راستا به مسیر درستی دستیافته ام.

شایان ذکر است محمود خان یوسف زئی رئیس کلانتری تندو باگو ضمن تایید خبر ، گفت: امیر معاویه و شگفته لغاری ازدواج کرده اند و همچنین به اسنادی نیز دست یافته ایم که شگفته لغاری قبل از مفقود شدن، به پسر نوجوان ساکن تندو باگو پیام هایی مبنی بر دعوت به جهاد ارسال کرده است.

ظفر سهتو در ادامه بیانات خود، گفت: این نخستین رویداد از این نوع نیست و پیش از این نیز  دختری به نام نورین لغاری دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی لیاقت ساکن شهر حیدرآباد مورخ 22 بهمن 1395 مفقود شد و پس از دو ماه از کمپ داعش در جهنگ پیدا شد. وی افزود: سرزمین سند، سرزمین صلح، محبت و برادری است، قوم سند یک قوم تاریخی است، پاکستان می خواهد هویت سکولار ما را نابود کند تا به جهانیان پیام دهد که ملت سند نیز داعش هستند و تلاش می کنند تا سایر گروه های اسلامی افراط گرا را وارد ایالت سند کنند.

ظفر سهتو خاطر نشان کرد که در سه دهه گذشته، شبکه ای متشکل از 34 هزار مدرسه جدید دینی در مناطق مختلف ایالت سند، به ویژه در شهر های پرجمعیت ایجاد شده است و اکنون مردم این مناطق توسط این گروه های افراطی هدف قرار گرفته اند، این تروریست های تحت حمایت هیئت حاکمه، با هدف گسترش افراط گرایی و تروریسم، به فعالیت خود ادامه می دهند. در واقع این برنامه طرح ریزی شده توسط هیئت حاکمه و سازمان های امنیتی پاکستان است؛ درصورتی که این جریان تا چند دهه دیگر ادامه یافت، نسل های آینده ما توسط این ایدئولوژی افراط گرا هدف قرار خواهند گرفت و سرزمین سند به طور کامل تبدیل می شود. این عناصر افراط گرا به صورت آزادانه در ایالت سند فعالیت و افراد را برای جهاد دعوت و ثبت نام می کنند. علاوه بر آن این گروه های تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت بین مردمان سرزمین سند، توسط سازمان مخوف امنیتی پاکستان ISI مورد استفاده قرار می گیرند. اخیرا اراذل و اوباش سازمان امنیتی به دو تجمع سیاسی مسالمت آمیز ما در کراچی حمله کردند، علاوه بر آن اعضای (گروه تروریستی) جماعت الدعوه نیز به تظاهرات درحال انجام مقابل باشگاه خبرنگاران کراچی حمله کرده بودند.

ظفر سهتو در ادامه اظهارات خود، ضمن تاکید بر این مسئله که ملت پاکستان وجود خارجی ندارد و تنها در کشور پاکستان اقوام سند، بلوچ و پشتو با پیشینه تاریخی مجبور به غلامی برای قوم پنجاب هستند، گفت: مفهوم قوم پنجاب ارتش و گروه های افراط گرای اسلامی است. تا زمانی که به این مسئله پرداخته نشود و حق تعیین سرنوشت به این ملتهای تاریخی داده نشود، این هیئت حاکمه سرکش نه تنها برای ملتهای تحت ستم سیاسی که در بند پنجاب اسیر شده اند، بلکه برای جهانیان نیز تهدید بشمار می رود. در ادوار دولت های احزاب مردمی پاکستان و مسلم لیگ (ن) نیز ظلم و ستم علیه مردمان سه ملت همچون زمان حاضر ادامه داشت و تغییر دولت ها هیچ تغییری ایجاد نکرده است. تقسیم پاکستان ضروری است و این تنها راه حل برای صلح جهانی و منطقه است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که رویای نظم نوین جهان غرب یعنی تعداد بیشتری از ملت ها، مرزهای بیشتر، بازار های بیشتر و گسترش حق تعیین سرنوشت همه، عملی شود، پیش از آنکه چین کمونیست کنترل این منطقه را در دست گیرد. ظفر سهتو در پایان طی مددخواهی از سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن، هند و اسرائیل، گفت که هرچه سریعتر ما را نجات دهید و علیه پاکستان اقدام سرسختی انجام دهید.

ارسال نظر

 
1