خبر فوری

 
 
جنایات عربستان سعودی علیه زنان زندانی فعال در زمینه حقوق بشر
کد خبر :900287904

17:22 1397/11/06


برچسب ها : بریتانیا, جنایت, حقوق بشر, زندان, عربستان سعودی,

سازمان حقوق بشر Amnesty International طی گزارشی با پرده برداشتن از جنایات عربستان سعودی و رفتار نامناسب این دولت با زنان فعال در زمینه حقوق بشر در زندان ها افشا گری کرده است.


 

به گزارش راز نیوز، سازمان حقوق بشر Amnesty International طی گزارشی با پرده برداشتن از جنایات عربستان سعودی و رفتار نامناسب این دولت با زنان فعال در زمینه حقوق بشر در زندان ها افشا گری کرده است.

سازمان غیر دولتی حقوق بشر بریتانیا Amnesty International در گزارش اخیر خود در رابطه با کشور عربستان سعودی نوشته است، در زندان دهابن استان جده عربستان سعودی با زنان فعال در زمینه حقوق بشر رفتارهای غیر انسانی همچون : خشونت، سوء استفاده جنسی، و دیگر موارد خشونت آمیز دیگر انجام می شود.

این سازمان در گزارش خود با اشاره به جنایات و رفتارهای نامناسب با زنان دستگیر شده، همچون شلاق و شوک برقی گفته است که آنقدر زنان زندانی را با موارد ذکر شده آزار می دهند که آنها حتی قادر به ایستادن نیز نیستند.

در این گزارش که روز جمعه از سوی سازمان نامبرده منتشر شده است، اظهار داشته شده است که، مفتش با بیان دروغین این موضوع خطاب به یکی از زندانیان که خانواده وی کشته شده است، وی را به مدت یک ماه از لحاظ روحی شکنجه کرد. از طرفی این سازمان در ادامه نیز با پرده برداشتن از جنایات عربستان سعودی اظهار داشته است که زن دیگری را با زندانی کردن در یک زندان مخوف، وی را بوسیله شُک برقی و تخت آبی شکنجه کردند.

قابل ذکر است که این سازمان بریتانیایی ابراز داشته است که در میان زنان دستگیر شده دو تن با نام های لجین الهذلول و عزیزه الیوسف نیز شامل زنان دستگیر شده در اریبهشت ماه هستند که به جرم اعتراض به نظارت مردان بر زنان برای صدور گواهینامه بازداشت شده بودند.

این سازمان با اشاره به دو زن دستگیر شده اذعان داشته است که باوجود گذشت چند ماه از دستگیری این دو زن، نه تنها در دادگاه های عربستان پرونده ای برای بررسی جرمشان تشکیل نشده است بلکه آنها حق استفاده از وکیل را نیز ندارند.

یکی از خبرگزاری های بریتانیایی با اشاره به گزارش اخیر سازمان حقوق بشری Amnesty International گفته است که اعضای پارلمان بریتانیا برای دسترسی به زنان زندانی شده بر عربستان سعودی فشار وارد کرده اند.

لازم به ذکر است که این گزارش زمانی منتشر شده است که عربستان سعودی با فشار بسیاری از کشورهای جهان مجبور به ارائه گزارشی درخصوص قتل وحشیانه و غیر انسانی جمال خاشقچی است.

ارسال نظر

 
1