خبر فوری

 
 
جمعیت اهل حدیث: وزیر امور خارجه پاکستان به دلیل سخنان غیرمسئولانه خود در قبال عربستان، استعفا دهد
کد خبر :1585856712

17:19 1399/06/03


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی,

جماعت اهل حدیث پاکستان سمیناری با محوریت "دوستی پاکستان و عربستان سعودی" در جامعه القدس واقع در میدان دالگران به رهبری حافظ عبدالغفار روپری امیر جماعت، برگزار کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| جماعت اهل حدیث پاکستان سمیناری با محوریت "دوستی پاکستان و عربستان سعودی" در جامعه القدس واقع در میدان دالگران به رهبری حافظ عبدالغفار روپری امیر جماعت، برگزار کرد. رهبران مکاتب مذهبی مختلف طی سخنرانی در این سمینار، ابراز داشتند: در کره خاکی، دوست خوبی چون عربستان سعودی برای پاکستان وجود ندارد. از محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به دلیل ایراد سخنانی غیر مسئولانه درباره روابط پاکستان و عربستان سعودی، باید خواستار استعفا شد. بیانیه غیرمسئولانه شاه محمود قریشی باعث سوء تفاهم های عمدی بین دو کشور شد. به جای اعتراف به اشتباه، اظهاراتی را علیه عربستان سعودی انجام داد که این اقدام به هر مقداری که محکوم شود، کم است.

در سمینار علامه زبیر ظهیر، مولانا امجد خان از جمعیت علماأ اسلام، حافظ عبدالوهاب روپری، پروفسور عبد المجید، مفتی عاشق حسین، حافظ عبد الوحید شاهد روپری، مولانا حافظ محمد شریف جنگوائی، علامه ناصر مدنی، رانا نصر الله خان، حافظ زیبر ورک، مولانا شکیل الرحمن ناصر، علامه محمود غزنوی، مولانا عاصم مخدوم، مولانا زاهد محمود قاسمی و دیگر علما سخنرانی کردند.

سخنرانان در این سمینار با ابراز این موضوع که از روز ازل دوستی پاکستان و عربستان سعودی بوده و انشاءالله تا ابد ادامه خواهد داشت، گفتند: میان دو کشور همچون رابطه معنوی مکه و مدینه برقرار است. عربستان سعودی در جنگ سال 1965 میلادی میان پاکستان و هند، به اسلام آباد پیشنهاد داده بود که تمامی منابع نظامی و مالی عربستان سعودی اختصاص به پاکستان دارد، درپی تقسیم به دو بخش شدن پاکستان در سال 1971 میلادی، به قدری که شاه فیصل از این موضوع ناراحت شده و اشک ریخت، شاید کمتر کسی گریه کرده باشد. هنگامی که آمریکا به منظور نقض توافق فروش جنگنده های اف16 به پاکستان شرط ارائه پول نقدی تمامی تمامی جنگنده ها را گذاشت، این عربستان سعودی بود که به جای پاکستان این مبلغ را پرداخت کرد.

سخنرانان در ادامه اظهار داشتند که برنامه انرژی هسته ای پاکستان مرهون منت های مالی عربستان سعودی است، عربستان سعوی در زلزله 2005 و سیلاب 2012 میلادی بیش از هر کشور دیگری در سطح جهان به پاکستان کمک کرد.

حافظ عبد الغفار روپری بیان داشت که 50 میلیون جمعیت اهل حدیث پاکستان، در کنار عربستان سعودی ایستاده است و انشاءالله تلاش های دشمن برای تخریب روابط میان پاکستان و عربستان سعودی را خنثی خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1