خبر فوری

 
جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور وزیرخارجه پاکستان برگزار شد
کد خبر :911325981

15:37 1402/11/24


برچسب ها : استاندار ایالت سِند, اسلام آباد, انقلاب اسلامی, ایران, پاکستان, جلیل عباس جیلانی, دهه مبارک فجر, رضا امیری مقدم, غلام مرتضی سولنگی, وزیر امور خارجه پاکستان, کامران تِسوری,

همزمان با برپایی آیین‌های باشکوه چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، جشن سالگرد پیروزی انقلاب با حضور وزیر امور خارجه پاکستان به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی در اسلام‌آباد برگزار شد.


به گزارش راز نیوز | مراسم باشکوه جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی سفارت ایران با حضور هم‌وطنان مقیم پاکستان، تعدادی از مقامات بلندپایه کشوری و لشکری این کشور، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف مقیم اسلام آباد برگزار شد.

در این مراسم که در محل «هتل سرینا» شهر اسلام‌آباد برگزار شد، رضا امیری مقدم سفیر ایران پذیرای مقامات و میهمانان عالی رتبه شرکت کننده در جشن پیروزی انقلاب بود.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان به نمایندگی از رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور میهمان ویژه مراسم بود و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر ایران تبریک گفتند.

همچنین غلام مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی دولت موقت پاکستان و محمد کامران تِسوری استاندار ایالت سِند نیز در این مراسم حضور یافتند.

براساس این گزارش، تعداد قابل توجهی از مسوولان دولتی، روسا و اعضای ارشد احزاب و گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.

علاوه بر مقامات و مسوولان پاکستانی، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی، فرهنگی و سیاسی برخی کشورهای مقیم اسلام آباد در این مراسم حضور یافتند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با تقدیم تاج و دسته‌های گل، به میزبانان تبریک گفتند.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با جشن‌های باشکوه در سراسر میهن اسلامی و در کشورهای مختلف جهان، همه ساله به همت سفارت کشورمان در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

در این مراسم همچنین کیک نمادین ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی و هفتاد و هفتمین سال تاسیس روابط ایران و پاکستان برش خورد.

در طول ایام دهه مبارک فجر نیز جشن‌ها و همایش‌های مختلفی ازسوی نهادهای ایرانی در پاکستان از جمله سرکنسولگری‌های ایران در ایالات مختلف پاکستان به مناسبت ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر

 
1