خبر فوری

 
جسد افسر پلیس کشته شده در افغانستان،در پیشاور به خاک سپرده شد
کد خبر :276020709

10:43 1397/08/25


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پلیس پیشاور, شهریار آفریدی, طاهر خان داور,

جسد مجروح طاهر خان داور افسر بلند پایه پلیس پیشاور پس از تحویل از نیروهای مرزبانی افغانستان،در منطقه حیات آباد پیشاور طی مراسمی رسمی به خاک سپرده شد.


پیشاور:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،جسد مجروح طاهر خان داور افسر بلند پایه پلیس پیشاور پس از تحویل از نیروهای مرزبانی افغانستان،در منطقه حیات آباد پیشاور طی مراسمی رسمی به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش،پس از ادای احترام و رژه افتخاری از سوی نیروهای پلیس در مرکز پلیس پیشاور،نماز میت بر وی اقامه گردید.

در این مراسم مقامات مختلف سیاسی و نظامی از جمله شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان،محمود خان وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خواه، شوکت یوسفزئی وزیر ایالتی رسانه،سرهنگ دوم شاهین مظهر فرمانده ارتش پیشاورصلاح الدین محسود بازرس کل پلیس خیبر پختون خواه و دیگر مقامات لشگری و کشوری حضور داشتند.

طاهر خان داور رئیس پلیس یکی از مناطق شهر پیشاور در تاریخ 26 اکتبر سال جاری از منطقه G-10 اسلام آباد توسط افراد ناشناس ربوده شد و اکنون پس از گذشت حدود یک ماه،جسد مجروح و متلاشی وی در ولایت ننگرهار افغانستان مشاهده گردیده است.

پیش از تایید خبر کشته شدن طاهر خان داور از سوی پلیس،انتشار تصاویری از جسد وی به همراه نوشته ای به زبان پشتو،همگان را از قتل فجیع این افسر پلیس آگاه نمود،در حالی که مقامات بلندپایه پلیس ادعا نموده اند که از سوی منابع آگاه در جریان این حادثه تاسف آور قرار گرفته اند.

پلیس خیبر پختون خواه حتی پس از انتشار تصاویر مربوط به جسد متلاشی طاهر خان داور نیز،آن را تایید نکرد.

یک مقام ارشد دولتی در گفتگو با خبرگزاری دان خبر داد که به پلیس اطلاع داده اند که جسد افسر پلیس ربوده شده،از مسیر در مرز طورخم به منطقه خیبر انتقال داده خواهد شد.

پس از تایید خبر قتل طاهر خان داور در خاک افغانستان و انتقال جسد به سمت مرز پاکستان و افغانستان،شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان،شوکت یوسفزئی وزیر رسانه ایالت خیبر پختون خواه،محمود اسلم معاون کمیساریای منطقه خیبر شخصا در مرز طورخم حضور پیدا کردند،اما پس از حضور این مقامات،نیروهای مرزبانی افغانستان از تحویل جسد افسر پلیس،سرباز زدند.

مقامات مرزی افغانستان اعلام کردند که جسد طاهر خان داور یا تحویل نمایندگان قبایلی خواهد شد و یا جسد را تحویل محسن داور نماینده جنبش حفاظت از پشتون در پارلمان خواهند داد.

پس از این درخواست نیروهای مرزبانی افغانستان،محسن داور توانست با مجوز دولت در منطقه مرزی طورخم حضور یابد و پس از انجام مذاکره با نیروهای مرزبانی افغانستان،آنان را متقاعد به تحویل جسد نماید.

بر اساس اعلام سخنگوی دولت محلی ایالت خیبر پختون خواه جسد خاکی این افسر پلیس از طریق بالگرد به پیشاور انتقال داده شد.

در یک کلیپ تصویری منتشر شده در رسانه های اجتماعی توییتر،فرزند طاهر خان داور میگوید که نیروهای امنیتی منطقه خودروی وی و چند خودروی همراه وی را متوقف نموده اند و اجازه عبور به سمت مرز طورخم را به او ندادند و اکنون ما مدت 2 ساعت در حال پیاده روی هستیم،در حالی که دیگر خودروهای حاضر در این مسیر،مجوز عبور یافته اند.

وی در ادامه میگوید زمانی که از نیروهای امنیتی بابت علت این اقدام آنها سوال نمودیم،آنان اظهار بی اطلاعی نموده اند.

همچنین در کلیپ تصویری منتشر از امجد داور فرزند طاهر خان داور،وی ضمن درخواست انجام تحقیقات بین المللی در خصوص قتل مرموزانه پدر خود،خواستار استعفای رئیس کل سازمان اطلاعات پاکستان(ISI)،بازرس کل پلیس خیبر پختون خواه و بازرس کل پلیس اسلام آباد شد.

وی از مردم میخواهد در جنگ برای عدالت،در کنار وی بمانند و او را همراهی نمایند.

ارسال نظر

 
1