خبر فوری

 
جرگه ملی سوات عملیات نظامی ارتش پاکستان در این منطقه را رد کرد
کد خبر :395331656

14:22 1401/07/28


برچسب ها : ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, جرگه ملی سوات, دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا, سوات, عملیات نظامی, قبیله, مناطق قبایلی, منطقه ملاکند,

جلسه کمیته کاری جرگه ملی سوات به ریاست شیر بهادر خان و با حضور بزرگان جرگه ملی سوات شامل مختار خان یوسف زئی، شیر شاه خان، عبدالجبار خان، حاجی زاهد خان، خواجه خان و ده‌ها تن دیگر از مشاوران و رهبران محلی برگزار شد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| جلسه کمیته کاری جرگه ملی سوات به ریاست شیر بهادر خان و با حضور بزرگان جرگه ملی سوات شامل مختار خان یوسف زئی، شیر شاه خان، عبدالجبار خان، حاجی زاهد خان، خواجه خان و ده‌ها تن دیگر از مشاوران و رهبران محلی برگزار شد.

در این نشست اوضاع کلی امنیت در منطقه سوات و تأثیر تلاش‌های مردمی برای مقابله با تروریسم به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این نشست تصمیم گرفته شد جرگه ملی سوات به دور از هرگونه منافع احزاب به عنوان یک بستر ملی و حقیقی سوات فعالیت نماید و ضمن توسعه این جرگه ملی تلاش‌ها و مبارزات دموکراتیک برای حفظ جان، مال و آبروی مردم بخش ملاکند به ویژه سوات تداوم داشته باشد.

همچنین به منظور ایجاد امنیت پایدار و حقیقی در منطقه با تداوم همکاری با مقامات محلی، تمام تلاش‌های قانونی ممکن برای حفظ منطقه از لوث تروریسم، اخاذی، ترور هدفمند و خوف و هراس به کار بسته شود.

شرکت کنندگان در این جرگه به صورت متفق القول لزوم هرگونه عملیات نظامی در بخش ملاکند به ویژه منطقه سوات را به صورت کامل رد کردند و صراحتاً اعلام داشتند با گسترش حیطه کاری پلیس و ارائه تسهیلات لازم به این نهاد می‌توان به اهداف مورد نظر یعنی امنیت و ثبات در منطقه دست یافت.

ارسال نظر

 
1