خبر فوری

 
جدہ : شاه عربستان سعودی برای دلگرمی نظامیان عفو عمومی را اعلام کرد .
کد خبر :2008827387

10:08 1397/04/28


شاه عربستان سعودی سلمان گفت : دیگر هیچ گونه شکایتی عليه نظامیان ارتشی این کشور به ثبت نمی‌رسد و عفوی کلی به این نظامیان داده شده است.


جده : شاه عربستان سعودی برای دلگرمی نظامیان عفو عمومی را اعلام کرد .
شاه عربستان سعودی  سلمان گفت : دیگر هیچ گونه شکایتی عليه نظامیان ارتشی این کشور به ثبت نمی‌رسد و عفوی کلی به این نظامیان داده شده است.
طبق گفته ی خبرگزاری عربستان  برای این عفو یا بخشودگی هیچ گونه جرمی تعیین نشده بلکه گفته می‌شود این معافیت برای تشکر از رشادت ها و شجاعت های نظامیانی است که در یمن درحال جنگ هستند. و گفته می‌شود که این معافیت کلی از جرائم، طبق درخواست ولیعهد عربستان بن سلمان از شاہ عربستان صورت گرفته.
ناگفته نماند که امارات متحده ی عرب و دیگر متحدانش برای مداخلت و براندازی حکومت حوثی ها و سرکوب یمنی ها از سال 2015 این جنگ را شروع کرده اند.
گفتنی است که عربستان درسعی است رقیبش ایران را به حمایت از یمن متهم بکند درحالیکه که سازمان ملل و سازمان های دیگر و ایران از جرم های غیر انسانی که در یمن درحال وقوع است نگران هستند.
سازمان حقوق بین المللی عفو عمومی گفت ما باخبر شدیم که ارتش متحد عربستان و امارات و کشورهای متحدش در جنوب یمن زندان های مخوفی ساخته اند که در آن با زندانیان رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی صورت می‌گیرد که ما درحال تحقیقاتی دراین باره هستیم.
در رابطه با ظلم هایی که بر مردم یمن تحمیل شده است یکی از دیده بانان سازمان حقوق بشر در این رابطه تحقیقاتی انجام داده و گفته در اثر 61حمله هوایی انجام شده از سوی ارتش متحد عربستان و کشورهای دیگر بر بازار، مدرسه، بیمارستان، مناطق مسکونی حدود 900 نفر کشته شده اند.
تحلیل :
به نظر می‌رسد پس از شکست های سنگینی که ارتش عربستان و متحدانش در یمن متحمل شده اند این معافیت ها برای دل گرمی و آرام کردن نظامیان است این معافیت هم وجهه ی مثبتی دارد و هم منفی!  که صورت منفی آن مساوی است با بی بند و باری این نظامیان!.

ارسال نظر

 
1