خبر فوری

 
 
جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت حملات در مشکه و پنجگور را بر عهده گرفت
کد خبر :846052021

13:18 1402/03/06


برچسب ها : ارتش پاکستان, انهدام دکل مخابراتی, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان پنجگور, گروه های مسلح بلوچ, مشکه,

سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نیروهای ارتش پاکستان در مناطق مشکه و پنجگور را به عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نیروهای ارتش پاکستان در مناطق مشکه و پنجگور را به عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: فداییان بلوچ ما مرکز ایست و بازرسی ارتش و جوخه مرگ را در منطقه مشکه و نیز یک دکل مخابراتی را در منطقه گچک هدف حمله قرار دادند.

وی افزود: ساعت ۶ صبح روز ۲۵ مه(چهارم خرداد ماه) فداییان بلوچ ما و اعضای جوخه مرگ در حوالی منطقه جهکی کلاتک از توابع مشکه با یکدیگر روبرو شدند که منجر به آغاز درگیری میان دو طرف شد، در این درگیری گروه جوخه مرگ تحت حمایت نهادهای امنیتی پاکستان که با نام دفاع مسلح فعالیت می‌کند دچار تلفات جانی شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از آن بالگردهای نظامی ارتش پاکستان با حضور در منطقه اقدام به پیاده سازی نیروهای کماندو در منطقه منجو نمود و درختان موجود در منطقه را به آتش کشید.

وی در ادامه این بیانیه تصریح کرد: فداییان بلوچ ما پس از این اتفاقات، حوالی ساعت ۹ شب مرکز ایست و بازرسی ارتش پاکستان واقع در نزدیکی منطقه قلات را با استفاده از سلاح های سنگین و خودکار مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن دو نظامی پاکستانی کشته شده و یک تن نیز زخمی شد.

سرگرد گهرام بلوچ گفت: همچنین در یک حمله دیگر فداییان بلوچ ما دکل مخابراتی شرکت اپراتور تلفن همراه به نام یوفون واقع در منطقه گچک شهرستان پنجگور را هدف قرار داده و تمامی تاسیسات آن را به آتش کشیدند.

وی اظهار داشت: پاکستان و چین به منظور دریافت اطلاعات و رهگیری تردد فداییان نهضت آزادی خواهی بلوچ و عناصر هم سوی آنان و نیز ارائه تسهیلات به نیروهای نظامی و جاسوسان اقدام به راه‌اندازی دکل های مخابراتی در این مناطق نموده اند.

سرگرد گهرام بلوچ در پایان بر تداوم این حملات تا زمان آزادی بلوچستان تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1