خبر فوری

 
 
جان بولتون:قطع کمک مالی یک قدرت اتمی،بسیار تصمیم سختی بود
کد خبر :1817752429

16:50 1397/06/22


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تروریسم, جان بولتون,

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است تصمیم توقف کمک های مالی آمریکا به پاکستان یک تصمیم آسان و عادی برای ما نبوده است.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز،جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است تصمیم توقف کمک های مالی آمریکا به پاکستان یک تصمیم آسان و عادی برای ما نبوده است.

بر اساس این گزارش جان بولتون در یک سخنرانی در اجلاس انجمن فدرالیستی حقوق و مطالعات سیاست عمومی با اشاره به قدرت نظامی و اتمی پاکستان اظهار داشت:تصمیم آمریکا برای قطع کمک مالی پاکستان،یک تصمیم ساده برای مقامات آمریکایی نبوده است زیرا مقامات آمریکایی به خصوص مشاوران عالی دونالد ترامپ این نکته را میدانستند که پاکستان یک قدرت اتمی است و تصمیم گرفتن برای یک قدرت هسته ای،نتایج قابل تاملی برای ما خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت:آمریکا خواهان همکاری کامل پاکستان برای مبارزه با تروریسم است و این موضوع برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت:قبل از آمدن من،مشاوران ترامپ تصمیمی برای توقف کمک های مالی به پاکستان را نگرفته بودند.مشاوران ترامپ به قدرت اتمی پاکستان به صورت کامل واقف بودند و همه نگرانی شان از این بود که در صورت تسلط تروریست ها بر منصب حکومت،بمب های هسته ای به دست تروریست ها برای اهداف ضد انسانی استفاده گردد.

اوایل سال جاری،مقامات کاخ سفید اعلام کرده بودند تا تحقق کامل وعده های پاکستان برای مقابله با تروریسم،کمک های مالی آمریکا به این کشور متوقف خواهد شد.

پس از آن آمریکا در ماه جاری به بهانه عدم موفقیت پاکستان برای مبارزه با تروریسم،کمک 300 میلیون دلاری خود را به صورت کامل متوقف کرد.

ارسال نظر

 
1