خبر فوری

 
 
جان باختن چندین شهروند افغان در پی عملیات نیروهای پاکستان در خط مرزی
کد خبر :766329674

16:30 1401/01/27


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, طالبان افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان, مقامات افغانستان, نیروهای امنیتی پاکستان, نیروهای مرزبانی پاکستان,

خبرگزاری های غرب به نقل از مقامات افغان خبر دادند در جریان عملیات چندین روز نیروهای ارتش پاکستان در خط مرزی مشترک و بمباران مناطقی از خاک افغانستان تاکنون چندین شهروند افغان جان باخته اند.


کابل: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری های غرب به نقل از مقامات افغان خبر دادند در جریان عملیات چندین روز نیروهای ارتش پاکستان در خط مرزی مشترک و بمباران مناطقی از خاک افغانستان تاکنون چندین شهروند افغان جان باخته اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خبرگزاری دی پی ای آلمان به نقل از نجیب الله جنیف رئیس ایالتی اداره فرهنگ و اطلاع رسانی طالبان در این خصوص خبر داد: ولایت کنر از سه روز گذشته هدف آتش توپخانه های ارتش پاکستان قرار دارد که در نتیجه این حملات دست کم 5 شهروند غیر نظامی اعم از زن و کودک جان باخته و یک تن نیز زخمی شده است.

علاوه بر این یک مقام محلی طالبان در ولایت خوست افغانستان که خواست نامش فاش نشود خبر داد نیروی هوایی پاکستان چهار روستای واقع در شهرستان سپیره ولایت خوست را هدف حملات خود قرار داده اند که منجر به جان باختن دو شهروند عادی شد. برخی دیگر از گزارش های منتشر شده در این خصوص حاکی از شمار بالای تلفات این حمله می باشد.

این در حالی است که مقامات پاکستان تاکنون هیچ بیانیه ای در جهت تایید و یا رد این ادعا صادر نکرده اند.

گفتنی است در جریان حمله روز گذشته عناصر تروریستی به مواضع ارتش پاکستان در خط مرزی مشترک با افغانستان در منطقه وزیرستان شمالی دست کم 7 نظامی پاکستانی جان باختند.

شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان در پیامی ضمن محکوم نمودن این حمله نسبت به عملیات تلافی جویانه این حمله تروریستی هشدار داده بود.

لازم به ذکر است پس از به روی کار آمدن طالبان در افغانستان، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان موسوم به تی تی پی بار دیگر فعالیت های تروریستی خود در ایالت خیبر پختون خوا را تشدید نمود و هر روزه اخبار گوناگونی از حمله این گروه تروریستی به نیروهای ارتش و پلیس در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا و بعضا در ایالت بلوچستان منتشر می شود.

ارسال نظر

 
1