خبر فوری

 
 
جان باختن زن بلوچ در بازداشت ارتش پاکستان / بازگشت یک فرد ربوده شده
کد خبر :829796962

18:47 1398/12/14


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ,

خانم زرگل همسر رحیم بخش بلوچ که دو روز قبل به دست نیروهای امنیتی پاکستان از منطقه منگلی زیمرو استان مشکی دستگیر و به مکان نامشخصی انتقال یافت، به دلیل شدت جراحات وارده در اثر شکنجه، در بازداشت ارتش پاکستان جان باخت.


بلوچستان : به گزارش راز نیوز| خانم زرگل همسر رحیم بخش بلوچ که دو روز قبل به دست نیروهای امنیتی پاکستان از منطقه منگلی زیمرو استان مشکی دستگیر و به مکان نامشخصی انتقال یافت، به دلیل شدت جراحات وارده در اثر شکنجه، در بازداشت ارتش پاکستان جان باخت. طبق گفته خانواده وی، جسد او تحویل خانواده اش شده و نیروهای امنیتی پس از آن خانواده وی را تهدید به مجازات در صورت منتشر کردن این خبر کرده اند.

دلمراد بلوچ دبیر اطلاعات مرکزی و فرهنگی جنبش ملی بلوچ در پیام تویتری گفت: این نخستین و آخرین اقدام نیست، بلکه سرنوشت ملتهای برده از ابتدا چنین نوشته شده است.

گفتنی است روز گذشته نیز دو خواهر بلوچ با اسامی ثمینه و زبیده زمانی که در حال سفر از منطقه تجاهان به سوی تربت بودند توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از چند ساعت آزاد شدند.

همچنین روند ربوده شدن افراد نیز از سراسر ایالت بلوچستان ادامه دارد و بسیاری از افراد پس از گذشت چند سال از ربوده شدن شان، همچنان در اسارت نیروهای امنیتی به سر می برند. خانم فریده بلوچ خواهر راشد بلوچ فعال حقوق بشر افراد ربوده شده در پیام تویتری خود از تحصن غذایی به منظور آزادی افراد ربوده شده بلوچ در مقابل باشگاه خبر نگاران کراچی در تاریخ 15 اسفند به مدت دو روز خبر داد و از تمامی مکاتب فکری خواستار شرکت در این تحصن شد.

 

گفتنی است زهری خان فرزند احمد ساکن کلانچ کو پسنی روز گذشته پس از دو سال اسارت، آزاد شده و به خانه خود بازگشت.

 

ارسال نظر

 
1