خبر فوری

 
 
جان باختن دو شهروند پاکستانی درپی برخورد خودروی سفارت آمریکا با خودروی شخصی
کد خبر :1265940882

14:39 1398/11/07


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تصادف, خودروی دیپلمات,

درپی عبور از چراغ قرمز خودروی سفارت آمریکا در میدان فیصل خیابان مارگلا و برخورد با خودروی شخصی، دو شهروند پاکستانی جان باخته و چهار فرد دیگر از جمله یک کودک نیز زخمی شدند که وضعیت کودک وخیم گزارش شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| درپی عبور از چراغ قرمز خودروی سفارت آمریکا در میدان فیصل خیابان مارگلا و برخورد با خودروی شخصی، دو شهروند پاکستانی جان باخته و چهار فرد دیگر از جمله یک کودک نیز زخمی شدند که وضعیت کودک وخیم گزارش شده است. نیروی پلیس، با دستگیری راننده پاکستانی خودروی سفارت آمریکا، علیه او شکایت نامه تنظیم کرد.

طبق بیان سخنگوی نیروی پلیس اسلام آباد، با مظنونین مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است، این نخستین باری نیست که در اثر دیپلمات آمریکایی یا خودروی آنها صانحه ای ایجاد شده باشد، بلکه قبل از این نیز چندین موارد مشابه صورت گرفته است.

در اثر برخورد خودروی آمریکایی در آوریل سال 2018 با یک موتور، یک فرد جان باخته و فرد دیگر نیز به شدت زخمی شده بود. پلیس به دلایل دیپلماتیک سرهنگ جوزف امانوئل را دستگیر نکرد، اما با احضار سفیر ایالات متحده به دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، درخصوص این اقدام، اعتراض شدیدی از سوی مقامات پاکستانی انجام شد. همچنین حادثه دوم نیز در همان ماه سال 2018 با برخورد خودروی دیپلمات آمریکایی با موتور سواران و زخمی شدن دو تن به وقوع پیوست.

در سال 2011 نیز ریموند دیویس نگهبان کنسولگری آمریکا در لاهور، با تیراندازی به سوی دو فرد، آنها را به قتل رساند و درپاسخ به این اقدام، آن را اقدامی دفاعی توصیف کرد. وی پس از چند روز دستگیری، آزاد شد.

ارسال نظر

 
1