خبر فوری

 
 
جان باختن دهها تن در حمله انتحاری به زندان مرکزی جلال آباد
کد خبر :1419396806

10:22 1399/05/13


برچسب ها : ارتش افغانستان, جلال آباد, زندان مرکزی, گروه تروریستی داعش, گروه داعش, نیروی امنیتی افغاسنتان,

در حمله نداعش به زندان مرکزی شهر جلال آباد مرکز ولایت جلال آباد افغانستان نزدیک به ده تن جان باخته و بیش از چهل تن دیگر زخمی شدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در حمله نداعش به زندان مرکزی شهر جلال آباد مرکز ولایت جلال آباد افغانستان نزدیک به ده تن جان باخته و بیش از چهل تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این حمله از انفجار یک خودروی انتحاری حوالی ساعت 7 بعد از ظهر یکشنبه در مقابل درب اصلی زندان مرکزی شهر جلال آباد آغاز گردید.

بالافاصله پس از این انفجار درب دوم زندان جلال آباد نیز توسط یک بمب منهدم شد و سپس تیراندازی میان دو طرف آغاز گردید، مهاجمان با اختفا در ساختمان های مجاور اقدام به تیراندازی به سوی نیروهای حفاظتی زندان نمودند.

در جریان این حمله و تبادل آتش میان دو طرف نزدیک به ده نفر جان خود را از دست داده و بیش از چهل تن دیگر نیز زخمی شدند، هیچ نیروی پلیس و یا کارکنان زندان در میان مجروحان و جان باختگان این حادثه وجود ندارند.

طبق گفته منابع افغان تاکنون سه تن از مهاجمان به هلاکت رسیده اند و درگیری همچنان ادامه دارد، در جریان این حمله بیش از 50 تن از زندانیان از جمله تعدادی از زندانیان داعش موفق به فرار شده اند.

طبق اعلام مقامات افغان از میان زندانیان مفرور تعداد 15 الی 30 نفر مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ارسال نظر

 
1