خبر فوری

 
 
جان باختن 9 کشمیری طی 24 ساعت گذشته دراثر عملیات نظامیان هند
کد خبر :1370703703

18:32 1399/01/18


برچسب ها : ارتش هند, پاکستان و هند, تیراندازی, کشمیر,

نظامیان ارتش هند طی 24 ساعت گذشته در دو عملیات مختلف در شهر های کلگام و کپواره، 9 تن از جوانان کشمیری را به قتل رساندند. درحالیکه طی درگیری شبه نظامیان با ارتش هند، سه تن از نیروهای هند کشته شده و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.


سرینگر: به گزارش راز نیوز| نظامیان ارتش هند طی 24 ساعت گذشته در دو عملیات مختلف در شهر های کلگام و کپواره، 9 تن از جوانان کشمیری را به قتل رساندند. درحالیکه طی درگیری شبه نظامیان با ارتش هند، سه تن از نیروهای هند کشته شده و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گزارش منابع، نیروهای امنیتی روز گذشته با مسدود کردن مسیر های ورود و خروج شهر کلگام، طی عملیات جستجو 4 تن از جوانان کشمیری با اسامی صدام ملک، اعجاز احمد، شاهد صدیق ملک و وقاراحمد را به قتل رساندند؛ درحالیکه طبق گفته خانواده جوانان کشمیری، نیروهای امنیتی پس از بازداشت جوانان، آنها را به ضرب گلوله در بازداشتگاه شهید کرده اند.

از طرفی عملیات دوم در شهر کپواره انجام شد که دراثر تیراندازی طی این عملیات نیز 5 تن از دیگر جوانان کشمیری جان باختند.

از طرفی سرهنگ راجیش کالیه سخنگوی ارتش هند در سرینگر در گفتگو با اصحاب رسانه با متهم کردن پاکستان، اظهار داشت: یک گروه از آزادی خواهان با عبور از خط کنترل مرزی از خاک پاکستان وارد بخش کیرن شهر کپواره کشمیر هند شده بود. با ورود این گروه و مواجهه با نظامیان ارتش هند، نظامیان دستور تسلیم شدن را دادند که به درگیری مسلحانه میان دو طرف انجامید.

این درحالی است که منابع خبری هند از جان باختگان کشمیری به عنوان عناصر تروریستی یاد کرده اند.

ارسال نظر

 
1