خبر فوری

 
جان باختن 9 تن در ادامه سومین روز درگیری های قبیله ای در پاراچنار
کد خبر :812432828

10:12 1399/04/11


برچسب ها : بالش خیل, پاراچنار, پاره چمکنی, سازمان اطلاعات پاکستان, قبیله, مناطق قبایلی,

در ادامه درگیری های خونین قبیله ای میان دو گروه از قبایل بالش خیل و پاره چمکنی واقع در استان کُرم منطقه پاراچنار 9 تن از طرفین جان باخته و بیش از 40 تن دیگر زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در ادامه درگیری های خونین قبیله ای میان دو گروه از قبایل بالش خیل و پاره چمکنی واقع در استان کُرم منطقه پاراچنار 9 تن از طرفین جان باخته و بیش از 40 تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این درگیری که ابتدا بر اثر اختلاف و نزاع بر سر مالکیت اراضی منطقه شیعه نشین بالش خیل در پاراچنار آغاز گردید، در سومین روز خود به نزاع میان شیعه و سنی تبدیل گشته و طرفین با استفاده از سلاح های سنگین در حال تبادل آتش و درگیری با یکدیگر هستند، در نتیجه این درگیری تاکنون 9 تن از طرفین جان خود را از دست دادند و بیش از 40 نفر دیگر نیز دچار جراحت شده اند.

طبق گفته منابع آگاه پلیس و بیمارستانی، درگیری های قبایلی پس از حمله و تیراندازی اهالی قبیله پاره چمکنی به سوی قبیله بالش خیل بر اثر اختلاف در مالکیت اراضی واقع در منطقه شیعه نشین بالش خیل آغاز گردید و همچنان ادامه دارد.

گفته می شود فرماندهان محلی ارتش، رهبران قبایل، مقامات دولت محلی و نمایندگان پارلمان در تلاش برای پایان دادن به این درگیری ها و حل و فصل اختلافات به وجود آمده میان طرفین هستند.

محمد قریش افسر پلیس استان کرم و شاه فهد معاون کمیسر در گفتگو با رسانه ها خبر دادند با تلاش رهبران قبیله ای و دستگاه های حکومتی و اطلاعاتی مذاکرات میان طرفین برای پایان دادن به درگیری ها ادامه دارد.

از سوی دیگر جنبش و انجمن های دانشجویی در اعتراض به شرایط ایجاد شده در منطقه و سکوت دستگاه های حکومتی و عدم دخالت برای پایان دادن به این نزاع به تحصن پرداخته و خواستار اقدام فوری مقامات دولتی و نظامی جهت پایان دادن به این درگیری های خونین میان طرفین شدند.

 

بخوانید: از سر گیری حملات طالبان علیه روستاهای شیعیان پاراچنار

ارسال نظر

 
1