خبر فوری

 
جان باختن 8 عضو ارتش ملی گرای بلوچ
کد خبر :308983046

12:51 1400/12/20


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش ملی گرای بلوچ, بالگرد نظامی, بلوچستان, پایگاه, پسنی, تیراندازی, حمله پهپادی, حمله موشکی, سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ, مرید بلوچ, هوشاپ,

مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ اعلام کرد: طی حمله ارتش پاکستان به پایگاه نیروهای ما در رشته کوه های بین شهر هوشاب و شهر پسنی ایالت بلوچستان، 8 نفر از نیروهای ما به شهادت رسیدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ اعلام کرد: طی حمله ارتش پاکستان به پایگاه نیروهای ما در رشته کوه های بین شهر هوشاب و شهر پسنی ایالت بلوچستان، 8 نفر از نیروهای ما به شهادت رسیدند.

وی افزود: ابتدا پهپاد ارتش پاکستان 3 موشک به سمت پایگاه نیروهای ما شلیک کرد که طی آن 4 نفر از نیروهای ما به شهادت رسیدند. سپس بالگرد های ارتش پاکستان نیروهای ارتش این کشور را در نزدیکی این پایگاه پیاده کردند.

وی گفت: آن دسته از نیروهای ما که زنده مانده بودند در مقابل تهاجم ارتش پاکستان شجاعانه مقاومت کرده و پس از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از نیروهای ارتش پاکستان به شهادت رسیدند.

وی همچنین گفت: ما اعلام می کنیم که از دست دادن نیروهای ما اندوهناک بوده اما باعث افتخار نیز است. ما تاکتیک های نظامی بهتری در برابر ارتش پاکستان استفاده خواهیم کرد. تکنولوژی های نظامی جدید هرگز نمی تواند روحیه ی ما را تضعیف کند.

وی سپس گفت: فرمانده حاصل معروف به دودا فرزند شهداد ساکن هیرونک که طی این حمله به شهادت رسید، در سال 2014 به نیروهای آزادی بخش بلوچ پیوست و توانایی های خود را در مبارزه با ارتش پاکستان در مناطق قلات، بولان و مکران نشان داد و این عملیات ها را با موفقیت به اتمام رساند.

وی در ادامه گفت: سازمان با مشاهده توانایی های وی، او را در سال 2017 به عنوان فرمانده پایگاه شهر هوشاپ شهرستان کیچ منصوب کرد و او تا زمان شهادت خود این وظیفه را به نحو احسن انجام داد. وی یک فرمانده شجاع و توانا بود.

وی بیان کرد: شهید وشدل معروف به جامی فرزند هاشم ساکن شاپک در سال 2013 به نیروهای آزادی بخش بلوچ پیوست. وی فردی خوش اخلاق و شجاع بود و تا زمان شهادتش وظایف خود را در مناطق مختلف مکران به درستی انجام داد. شهید وقاص معروف به میراث فرزند نزیر ساکن تجابان در سال 2019 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست. وی فردی صمیمی و کوشا بود و علاوه بر پسنی و شهرستان کیچ، در مناطق مختلف مکران وظایف ملی خود را انجام داد.

وی همچنین بیان کرد: شهید فهد کودابی معروف به اسلم فرزند کامرید نعیم کودابی ساکن پیدارک در سال 2019 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست. وی یک فرد پرتلاش، شجاع و مانند تمام شهدا عاشق وطنش بود. وی در عملیت های اطراف کیچ و پسنی علیه ارتش پاکستان شرکت می کرد.

وی سپس بیان کرد: شهید نظام معروف به نوشاد فرزند پیربخش ساکن شاپک در سال 2018 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست. وی فرزند واقعی سرزمین خود و فردی کوشا بود. وی در پنجگور، کیچ و پسنی علیه ارتش پاکستان جنگید. شهید الیاس معروف به رحمدل فرزند زباد ساکن منطقه تلسر شهر هوشاپ در سال 2014 به فعالیت های سیاسی روی آورد و در نهایت در سال 2018 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست. وی با وجود اینکه فردی تحصیل کرده بود در جنگیدن نیز مهارت داشت. مهیم جان یکی از برادران وی در سال 2017در منطقه شادی کور طی نبرد با ارتش پاکستان شهید شد و امیر بخش برادر دیگر وی نیز در سال 2021 توسط جوخه مرگ در منطقه بیرونک به شهادت رسید.

وی اعلام کرد: شهید خالد معروف به کئیا فرزند حاصل ساکن گورکوپ جکی، یکی از اعضای گروه لشکر بلوچستان بود و به مدت یک سال در این گروه فعالیت داشت. وی شجاع و فرزند حقیقی سرزمینش بود.

وی در پایان گفت: ارتش ملی گرای بلوچ به همه ی شهدا ادای احترام کرده و به آن ها لقب "رژن آجوئی" اعطا می کند. این فداکاری ها تا زمان آزادی کامل بلوچستان ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1