خبر فوری

 
 
جان باختن 7 عضو گروه های آزادی بخش بلوچ در شهرستان پنجگور
کد خبر :76629215

16:32 1401/05/12


برچسب ها : ارتش ملی گرای بلوچ, بلوچستان, پنجگور, درگیری مسلحانه, سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ, مرید بلوچ, نیروهای ارتش پاکستان,

یک عضو ارتش آزادی بخش بلوچ به نام عتیق بلوچ معروف به قاضی و یکی از فرماندهان ارتش ملی گرای بلوچ به نام بابر یوسف معروف به عاجز فرزند محمد یوسف به همراه 5 عضو دیگر این گروه طی درگیری با ارتش پاکستان جان باختند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | مرید بلوچ سحنگوی ارتش ملی گرای بلوچ اعلام کرد: نیروهای ما در تاریخ 7 مرداد در منطقه پروم دز شهرستان پنجگور ایالت بلوچستان در حال گشت زنی بودند که با نیروهای ارتش پاکستان و جوخه مرگ روبرو شدند. نیروهای ارتش پاکستان با مشاهده نیروهای ما به سمت آن ها تیراندازی کرده و طی این درگیری 1 عضو ارتش آزادی بخش بلوچ به نام عتیق بلوچ معروف به قاضی و فرمانده بابر یوسف معروف به عاجز فرزند محمد یوسف از نیروهای ما به شهادت رسیدند.

وی افزود: نیروهای ما طی درگیری مذکور ضربات سختی به نیروهای دشمن وارد کردند به طوری که آن ها مجبور به درخواست کمک از بالگردهای ارتش پاکستان شدند. بالگردهای ارتش پاکستان نیز پس از رسیدن به موقعیت به سمت نیروهای ما تیراندازی کردند که طی آن عتیق بلوچ معروف به قاضی از نیروهای ارتش آزادی بخش بلوچ به شهادت رسید.

وی گفت: پس از شهادت وی نیروهای ما به نبرد با دشمن ادامه دادند. سپس بالگردهای ارتش پاکستان کماندوهای ارتش پاکستان را پیاده کرده و آن ها نیروهای ما را محاصره کردند. پس از هلاکت تعدادی از کماندوهای ارتش پاکستان، نیروهای ما موفق به خروج از منطقه شدند. فرمانده بابر یوسف معروف به عاجز فرزند محمد یوسف ساکن گرمکان شهرستان پنجگور توانست با موفقیت نیروهای ما را از منطقه خارج کند اما خودش به شهادت رسید.

وی همچنین گفت: فرمانده بابر یوسف معروف به عاجز در سال 2011 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست و یک چریک ماهر، انعطاف پذیر و یک شریک بسیار حساس و هوشیار در تاکتیک های چریکی بود. وی در مناطق مختلف بلوچستان علیه ارتش پاکستان جنگیده بود. وی پیش از شهادت سمت فرمانده منطقه ای ارتش ملی گرای بلوچ در پنجگور، بالگتر، کولواه و هوشاپ را بر عهده داشت.

وی سپس گفت: شهید عنایت معروف به اکرام کاکو فرزند ملک داد ساکن منطقه گیدو سنگ شهر گچک شهرستان پنجگور که طی درگیری مذکور به شهادت رسید به عنوان جانشین فرمانده بابر یوسف معروف به عاجز در حال خدمت بود. وی در سال 2015 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست و در مناطق مختلف بلوچستان به عنوان یک سرباز مخلص و جنگجو با ارتش پاکستان جنگید.

وی گفت: شهید بلوچ خان معروف به رودین فرزند مراد ساکن منطقه کلگ جکی شهر گورکوب شهرستان کیچ که طی این درگیری شهید شد در سال 2015 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست و به عنوان جانشین فرمانده منطققه ای در ارتش ملی گرای بلوچ در حال خدمت بود.

وی همچنین گفت: شهید جهانزیب معروف به فیصل فرزند بشیر احمد ساکن غریب آباد منطقه چتکان شهرستان پنجگور که  طی این درگیری به شهادت رسید از مدت ها فبل به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست. وی یک سرباز شجاع و زحمت کش بود. دو برادر وی به نام اسلم و اکرم و عموی وی به نام ناصر دگارزئی نیز برای دفاع از میهن به شهادت رسیده بودند.

وی سپس گفت: شهید داد شاه معروف به بالاچ فرزند قادر بخش ساکن منطقه بازار آبسر بلوچی شهر کیچ که طی این درگیری به شهادت رسید در سال 2014 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست. وی یک سرباز باهوش و دوراندیش بود.

وی در پایان گفت: ارتش ملی گرای بلوچ به شهید بابر یوسف و دیگر شهدایی که برای دفاع از میهن به شهادت رسیدند ادای احترام می کند. عملیات های مسلحانه ما علیه ارتش غاصب پاکستان تا آخرین سرباز ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1