خبر فوری

 
 
جان باختن 6 کشمیری در پی تیراندازی ارتش هند
کد خبر :1301693560

18:01 1397/09/24


برچسب ها : هند, کشمیر,

در پی تیراندازی مستقیم نظامیان ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر ، علاوه بر کشته شدن 3 تن از جنگ جویان، 6 تن از نوجوانان کشمیری نیز جان خود را از دست دادند.


به گزارش راز نيوز، در پی تیراندازی مستقیم نظامیان ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر ، علاوه بر کشته شدن 3 تن از جنگ جویان، 6 تن از نوجوانان کشمیری نیز جان خود را از دست دادند. گفتنی است، ارتش هند زمانی شروع به تیراندازی کرد که، مردم محلی پلوامه شروع به تظاهرات در میان درگیری نظامیان ارتش هند و جنگ جویان کردند. ارتش هند پس از محاصره جنگ جویان مخالف ارتش، آنها را به هلاکت رساند. پس از جان باختن نوجوانان و شبه نظامیان در منطقه پلواما، منطقه دچار ناامنی شده است.

لازم به ذکر است که پس از تذکرهای مکرر مقامات مبنی بر عدم حمایت از افراد جنگ جوی علیه ارتش، همچنان نیز مردم محلی در حین درگیری میان ارتش هند و شبه نظامیان در محل درگیری حاضر شده و شروع به تظاهرات می کنند. ارتش هند برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان از گلوله و ساچمه استفاده می کند. این درگیری ها دو سال قبل و پس از کشته شدن برهان وانی آغاز شد.
به نقل از بی بی سی اردو، در پی تیراندازی ارتش هند در سال جاری، 46 تن از شهروندان کشمیری جان خود را از دست داده اند که درمیان جان باختگان 2 زن نیز به چشم می خورد.

طبق گزارش ارتش هند ، هم اکنون 230 شبه نظامی در حال فعالیت در کشمیر هستند که عملیات ' آل آوت ' برای دستگیری این افراد در حال جریان است. طبق گزارش پلیس، تاکنون 240 تن از جنگ جویان کشته شده اند. افراد مسلح ناشناس نیز 7 تن از افراد سیاسی را به قتل رسانده اند.

طی درگیری های امروز نیز یکی از نوجوانانی که پس از کسب مدرک دکترای تجارت بازرگانی از اندونزی به کشمیر بازگشته بود نیز جان باخته است. قابل ذکر است که وی صاحب همسر و یک فرزند 3 ماهه نیز بوده است.

لازم به ذکر است که رهبران مقاومت متحد در کشمیر اشغالی همچون : سید علی گیلانی، میر واعظ عمر فاروق و محمد یاسین نیز در پی جان باختن 7 تن از شهروندان کشمیری علاوه بر محکوم کردن این امر خواستار 3 روز عزای عمومی نیز شدند.

ارسال نظر

 
1