خبر فوری

 
جان باختن 57 نیروی افغان در جریان درگیری با شبه نظامیان طالبان
کد خبر :1716500585

09:21 1399/07/01


برچسب ها : ارتش افغانستان, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات بین افغان, نشست صلح افغانستان,

| در جریان درگیری نیروهای ارتش افغانستان با شبه نظامیان طالبان طی 24 ساعت گذشته تعداد 57 تن از نیروهای افغان جان باخته و تعدادی از شبه نظامیان طالبان نیز به هلاکت رسیدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در جریان درگیری نیروهای ارتش افغانستان با شبه نظامیان طالبان طی 24 ساعت گذشته تعداد 57 تن از نیروهای افغان جان باخته و تعدادی از شبه نظامیان طالبان نیز به هلاکت رسیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شبه نظامیان طالبان پاسگاه های متعلق به نیروهای امنیتی را در استان های بلخ، قندهار، تخار و کپیسا هدف قرار دادند که با پاسخ نیروهای امنیتی مستقر در این مراکز دو طرف به درگیری با یکدیگر پرداختند.

طبق گفته مقامات افغان، در جریان این درگیری که تا چندین ساعت ادامه یافت، تعداد 57 تن از نیروهای ارتش و پلیس افغانستان جان خود را از دست دادند، وی همچنین مدعی شد نزدیک به 80 تن از شبه نظامیان طالبان نیز در این درگیری به هلاکت رسیدند، این در حالی است که طالبان افغانستان تاکنون این خبر را تایید نکرده است.

مقامات افغانستان همچنین معتقدند در جریان حمله هوایی علیه مواضع طالبان در استان قندوز تعداد 40 جنگجوی طالبان به هلاکت رسیده اند، این در حالی است که طالبان مدعی شده است در جریان این حمله افراد غیر نظامی اعم از زن و کودک جان باخته اند.

لازم به ذکر است این حملات در حالی صورت می گیرد که نمایندگان طالبان افغانستان به منظور مذاکرات بین الافغان با دولت کابل در دوحه به سر می برند.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که مسئولیت برپایی صلح در این کشور را بر عهده دارد و مذاکرات صلح را تا میزان قابل توجهی به پیش برده است افزایش مجدد حملات شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای امینتی افغان را نگران کننده اعلام نموده و خواستار کاهش اینگونه حملات و پرهیز از هر آنچه که به پیشبرد روند صلح ضربه وارد کند شد.

ارسال نظر

 
1