خبر فوری

 
 
جان باختن 50 تن از نیروهای امنیتی افغانستان در حمله شبه نظامیان طالبان در استان تخار
کد خبر :844872589

10:16 1399/08/01


برچسب ها : ارتش افغانستان, پلیس افغانستان, تخار, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, نیروهای امنیتی افغانستان,

در جریان حملات مختلف شبه نظامیان طالبان افغانستان به نیروهای امنیتی ارتش و پلیس در استان های جنوبی و شمال شرقی 50 تن از نیروهای امنیتی از جمله رئیس پلیس استان تخار جان باختند.


کابل: به گزارش راز نیوز| در جریان حملات مختلف شبه نظامیان طالبان افغانستان به نیروهای امنیتی ارتش و پلیس در استان های جنوبی و شمال شرقی 50 تن از نیروهای امنیتی از جمله رئیس پلیس استان تخار جان باختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طالبان افغانستان طی 24 ساعت گذشته نیروهای امنیتی افغان در استان های مختلف واقع در جنوب و شمال شرق این کشور را هدف حمله قرار دادند که در اثر دست کم 50 نظامی افغان جان خود را از دست دادند.

طبق گفته مقامات دولت افغانستان شبه نظامیان طالبان حوالی بامداد روز گذشته عملیاتی علیه نیروهای امنیتی آغاز نمودند، در نتیجه این حمله سمونیار راز محمد دور اندیش رئیس پلیس استان تخار جان باخت.

خبرهای منتشر شده از سوی منابع آگاه حاکی از آغاز درگیری ها میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در شهر لشکرگاه واقع در استان هلمند می باشد.

صدای آمریکا به نقل از عمر زواک سخنگوی استانداری هلمند افغانستان در این خصوص خبر داده است: تروریست های طالبان قصد داشتند از طریق مبادی غیر رسمی وارد شهر لشکرگاه شوند که با عملیات نیروی هوایی افغانستان 25 تن از اعضای طالبان به هلاکت رسیدند.

لازم به ذکر است این ادعای سخنگوی استانداری هلمند تاکنون از طریق منابع رسمی مورد تایید قرار نگرفته و طالبان افغانستان نیز هیچگونه بیانیه ای در این خصوص صادر نکرده است.

 

 

ارسال نظر

 
1