خبر فوری

 
 
جان باختن 3 تن در جریان تظاهرات مسلمان علیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم در بنگلور
کد خبر :172208231

15:06 1399/05/22


برچسب ها : ایالت کرناتک, بنگلور, پلیس هند, پیامبر اسلام, مسلمانان هند,

در جریان درگیری نیروهای پلیس با تظاهرات کنندگان علیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در شهر بنگلور هند دست کم سه جان خود را از دست دادند، در جریان این تظاهرات نزدیک به 110 نفر نیز توسط پلیس دستگیر شدند.


 

بنگلور: به گزارش راز نیوز| در جریان درگیری نیروهای پلیس با تظاهرات کنندگان علیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در شهر بنگلور هند دست کم سه جان خود را از دست دادند، در جریان این تظاهرات نزدیک به 110 نفر نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال انتشار یک پست اهانت آمیز علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) توسط یکی از بستگان شری نواس مورتی نماینده حزب ملی کنگره در مجلس قانونگذاری هند، مسلمانان معترض در مقابل منزل وی واقع در بنگلور به تظاهرات و سر دادن شعارهایی علیه وی نمودند.

این تظاهرات مسلمانان با دخالت پلیس به درگیری و خشونت میان دو طرف منجر گردید و برخی از سوء استفاده گران موجود در میان تظاهرات کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس نموده و چندین خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند.

طبق گفته کمل پنت کمیسر پلیس بنگلور در مناطق دی جی هللی و کی جی هللی حکومت نظامی اعمال شده و در تمام مناطق شهر نیز ماده 144( قانون ممنوعیت تجمع) برقرار است.

وی افزود: یکی از معترضان که با تیراندازی نیروهای پلیس زخمی شده بود، شب گذشته به علت شدت جراحات جان باخت و اوضاع شهر از ساعت 11:30 شب تحت کنترل نیروهای پلیس قرار دارد.

یک خبرگزاری محلی به نقل از سندیپ پاتل کمیسر مشترک پلیس بنگلور از بازداشت 110 نفر در جریان این اعتراضات خبر داد.

لازم به ذکر است یکی از بستگان شری نواس مورتی نماینده حزب ملی کنگره در مجلس قانونگذاری هند با انتشار پستی در صفحه کاربری خود در فیسبوک به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اهانت نموده بود، که در پی این اقدام صدها تن از مسلمانان هند عصر سه شنبه با حضور در مرکز پلیس خواستار اقدام فوری پلیس علیه منتشر کننده این پست شدند.

طبق گفته پلیس معترضان با تنظیم شکایت نامه علیه فرد موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) خواستار بازداشت فوری وی شدند، اما تنها پس از گذشت لحظاتی تظاهرات مسلمانان هند به خشونت کشیده شد و چندین خودروی عمومی نیز توسط معترضان به آتش کشیده شد، در حالی که این اقدام در مقابل منزل نماینده مجلس قانونگذاری هند نیز تکرار گردید.

بسوراج بومئی وزیر امور داخلی ایالت کرناتک هند جان باختن سه تن از معترضان را در پی اصابت گلوله نیروهای پلیس تایید نمود.

شری نواس مورتی نماینده حزب ملی کنگره در مجلس قانونگذاری هند با انتشار پیامی تصویری خطاب به تظاهرات کنندگان ضمن دعوت از آنان به فروتنی و سعه صدر ابراز داشت: آنچه که اتفاق افتاده است برای ما نیز بسیار ناگوار است، ما همه برادر هستیم و من به شما این اطمینان را می دهم عامل اصلی این اقدام به مجازات اعمال خود برسد، من در کنار شما هستم، از شما درخواست می کنم آرامش و امنیت را حفظ کنید.

ارسال نظر

 
1