خبر فوری

 
 
جان باختن 25 نظامی ارتش پاکستان طی حفاظت از نظامیان آمریکا
کد خبر :696928853

13:36 1398/12/08


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و سازمان ملل متحد, ماموریت صلح سازمان ملل,

حامد میر تحلیل گر ارشد پاکستان در مقاله ای نوشت: 25 تن از نظامیان ارتش پاکستان طی حفاظت از نیروهای نظامی آمریکا به درجه رفیع شهادت رسیدند، پاکستان از سال 1960 در حال انجام عملیات صلح در کنگو است...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حامد میر تحلیل گر ارشد پاکستان در مقاله ای نوشت: 25 تن از نظامیان ارتش پاکستان طی حفاظت از نیروهای نظامی آمریکا به درجه رفیع شهادت رسیدند، پاکستان از سال 1960 در حال انجام عملیات صلح در کنگو است. بیش از 200 هزار نیروی ارتش و پلیس پاکستان در 46 ماموریت و در 28 کشور خدمت کرده اند که در این بین 150 پاکستانی من جمله 24 افسر جان خود را فدای صلح کرده اند. وی در مقاله خود افشا داشت : در تاریخ 15 خرداد 1372، 25 سرباز پاکستانی جان خود را فدای سربازان آمریکایی در شهر موگادیشو سومالی کرده و آنان را نجات دادند. پس از آن هالیوود فیلم " بلک هاک داون" را ساخت که در آن نقش سربازان پاکستانی نادید گرفته شد. سازمان ملل متحد 30 هزار نظامی کشورهای آمریکا، پاکستان، مالزی و کره جنوبی را به منظور "ماموریت صلح" به کشور سومالی فرستاد، به دلیل سیاست جنگی اشتباه آمریکا طی عملیات سرکوب شورشگران سومالی، 19 سرباز آمریکایی، 25 پاکستانی و یک سرباز مالزی جان خود را از دست دادند.

حامد میر در ادامه مقاله خود نوشت: وقتی اسامه بن لادن از سومالی وارد افغانستان شد، در غاری در طاربورا مصاحبه کرد، حامد میر در مصاحبه خود از اسامه بن لادن پرسید که چرا به نظامیان پاکستانی حمله کردید؟ اسامه بن لادن در پاسخ ابراز داشت که جنگ تنها با نظامیان آمریکایی بود.

ارسال نظر

 
1