خبر فوری

 
جان باختن 1300 شهروند عراقی و سوریه ای درپی حملات هوایی ایالات متحده آمریکا
کد خبر :480920068

17:41 1398/03/11


برچسب ها : آمریکا, ائتلاف نظامی, حملات هوایی, سوریه, عراق,

نیروی ائتلاف نظامی ایالات متحده آمریکا خبر جان باختن 1300 تن از شهروندان عراق و سوریه طی حملات این ائتلاف علیه داعش در عرض 5 سال گذشته را تایید و قبول کرد.


بیروت: به گزارش رازنیوز، نیروی ائتلاف نظامی ایالات متحده آمریکا خبر جان باختن 1300 تن از شهروندان عراق و سوریه طی حملات این ائتلاف علیه داعش در عرض 5 سال گذشته را تایید و قبول کرد. براساس خبر منتشر شده در ای اف پی، نیروی ائتلاف آمریکا در بیانیه خود مدعی انجام سی و چهار هزار و پانصد و دو حمله هوایی در میان تاریخ اوت 2014 تا آوریل 2019 میلادی شده است. طی این بازه زمانی، ائتلاف آمریکا به طور غیر ارادی در اثر حملات خود موجب جان باختن دست‌کم هزار و سیصد و دو فرد شده است وطبق اسناد احتمال دارد این آمار تا تعداد 1400 نیز افزایش داشته باشد.

از طرفی سازمان عفو بین المللی ای آی در بیانی آمار جان باختگان توسط حملات ائتلاف آمریکایی را غیر واقعی خوانده و بیان داشت، این آمار چندین برابر بیش تر از مقدار بیان شده توسط ائتلاف آمریکایی است.
طبق گفته انجمن دونتیلا رورا در لندن :"درپی حملات هوایی ائتلاف نظامی آمریکا در سوریه و عراق انسان های بیگناه زیادی جان باختند که کسی به آن اعتراف نمی‌کند. هرچند که آمریکا آمار افراد جان باخته را بیان کرده اما علت آن را بیان نکرده است . "

سازمان ایروار که نظارت کننده بر عفو بین المللی و حملات هوایی است در افشاگری خود بیان داشته بود که طی حملات ائتلاف هوایی آمریکا در بازه زمانی چهار ماه گذشته در شهر رقه حدود هزار و ششصد شهروند سوریه ای جان خود را از دست دادند. به گفته این سازمان" ایروار" در اثر حملات هوایی ائتلاف نظامی آمریکا، در مجموع 7 هزار و 900 شهروند بیگناه جان باخته اند.

ارسال نظر

 
1