خبر فوری

 
جان باختن 10 عضو ارتش ملی گرای بلوچ طی حمله ارتش پاکستان در شهرستان کیچ
کد خبر :1262927783

11:50 1400/12/06


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش ملی گرای بلوچ, بالگرد ارتش پاکستان, بلوچستان, حمله پهپادی, سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ, سلاح های شیمیایی, شلیک موشک, شهرستان کیچ, عملیات ارتش پاکستان, گروه های آزادی بخش بلوچ, محاصره, مرید بلوچ, هوشاپ,

طی حمله نیروهای ارتش پاکستان به پایگاه نیروهای ما در مناطق کوهستانی منطقه هوشاپ شهرستان کیچ ایالت بلوچستان، 10 عضو ارتش ملی گرای بلوچ از جمله فرمانده آصف بلوچ و سراج بلوچ به شهادت رسیدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ اعلام کرد: طی حمله نیروهای ارتش پاکستان به پایگاه نیروهای ما در مناطق کوهستانی منطقه هوشاپ شهرستان کیچ ایالت بلوچستان، 10 عضو ارتش ملی گرای بلوچ از جمله فرمانده آصف بلوچ و سراج بلوچ به شهادت رسیدند.

وی افزود: یک پهپاد ارتش پاکستان در تاریخ 4 اسفند به پایگاه نیروهای ما 3 موشک حامل مواد شیمیایی شلیک کرد که طی این حمله 5 عضو ارتش ملی گرای بلوچ از جمله فرمانده آصف بلوچ و سراج بلوچ به شهادت رسیدند.

وی گفت: پس از این حمله پهپادی، ارتش پاکستان اطرف پایگاه نیروهای ما را محاصره کرده و با بیش از 8 بالگرد نیروهای خود را به نزدیکی این پایگاه رساند.

وی همچنین گفت: سپس آن دسته از نیروهای ما که پس از حمله پهپادی زنده مانده بودند از ساعت 5 صبح تا 4 عصر در برابر ارتش پاکستان مقاومت کرده و تعداد زیادی از نیروهای آن را به هلاکت رساندند. سرانجام نیروهای ما در راه دفاع از وطن به شهادت رسیدند.

وی سپس گفت: فرمانده آصف معروف به مکیش جان فرزند محمد رضا ساکن شهر شاپک فرمانده پایگاه عملیاتی منطقه هوشاپ و عضو کمیته مشورتی مرکزی سازمان بود و از سال 2002 به عنوان معلم فعالیت می کرد و از سال 2015 دست به مقاومت سیاسی علیه پاکستان زد و سپس در سال 2017 به مقاومت مسلحانه روی آورده و به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست. وی پس از شهادت 4 همرزمش در سال 2017 در منطقه پسنی شادی ایالت بلوچستان، به عنوان فرمانده پایگاه عملیاتی منطقه هوشاپ منصوب شد و تا زمان شهادت این وظیفه را به نحو احسن انجام داد.

وی بیان کرد: سراج ظهیر معروف به ظهیر صاحب فرزند رشید بلوچ ساکن منطقه شاپک داندل در سال 2012 به عضویت گروه های آزادی بخش در آمد و از سال 2015 به عنوان فرمانده در مناطق مختلف بلوچستان فعالیت می کرد. وی به تازگی به عنوان فرمانده پایگاه عملیاتی سازمان در منطقه هوشاپ و گورکوپ منصوب شده بود که طی این حمله به شهادت رسید.

وی در ادامه بیان کرد: جنگی خان بلوچ معروف به عیسی فرزند استاد حصا ساکن شهر شاپک از سال 2014 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست و به تازگی به عنوان فرمانده دوم پایگاه صحرایی سراج ظهیر منصوب شده بود که به شهادت رسید.

وی گفت: کماش ملنگ معروف به ماما فرزند یعقوب ساکن شهر شاپک از سال 2014 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست و با وجود کهنسالی در عملیات های مهمی علیه پروژه سی پک شرکت کرد. کمال جان معروف به گلاب فرزند محمد سعید ساکن بخش اومری کهن شهر شاپک از سال 2019 به نیروهای آزادی بخش بلوچ ملحق شد و یک سرباز شجاع بود. دل جان معروف به نزیر فرزند میران ساکن بخش سنگ آباد شهر تجابان از سال 2018 به گروه های آزادی بخش بلوچ پیوست.

وی همچنین گفت: عارف جان معروف به میرخان فرزند فقیر ساکن شهر تربت آپسر در سال 2020 به گروه های آزادی بخش بلوچ ملحق شد و یک سرباز شجاع بود. منیر جان معروف به جمعه خان فرزند در محم ساکن هوشاب دمب در سال 2016 به گروه های آزادی بخش بلوچ ملحق شد و سرباز نترسی بود. شعیب معروف به سراج فرزند عید محمد و دولت معروف به چراگ فرزند یوسف ساکن هوشاب دمب از سال گذشته به ارتش ملی گرای بلوچ پیوستند و عاشق سرزمین خود بودند و شجاعانه جنگیدند.

وی در پایان گفت: ما به فرزندان بلوچ می گوییم که برای دفاع از وطن ثابت قدم باشند. تکنولوژی پهپادی ارتش پاکستان به تازگی از چین و ترکیه وارد شده است و دیگر گروه های آزادی بخش بلوچ باید مراقب آن ها باشند. ما به اقدام مسلحانه علیه نیروهای ارتش پاکستان ادامه داده و فرماندهان جدیدی به جای فرماندهان شهید شده منصوب می کنیم. فداکاری ها تا آزادی کامل بلوچستان ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1