خبر فوری

 
 
تکمیل ظرفیت مرکز قرنطینه تفتان
کد خبر :850675181

16:13 1398/12/15


برچسب ها : پاکستان و ایران, مرز تفتان, میرجاوه,

با افزایش جمعیت زائران پاکستانی موجود در مرکز قرنطینه تفتان "پاکستان هاوس" به بیش از 2 هزار و 500 نفر، ظرفیت این مرکز به حد نهایی خود رسیده است و همچنان روند بازگشت زائران پاکستانی از ایران جریان دارد.


تفتان: به گزارش راز نیوز| با افزایش جمعیت زائران پاکستانی موجود در مرکز قرنطینه تفتان "پاکستان هاوس" به بیش از 2 هزار و 500 نفر، ظرفیت این مرکز به حد نهایی خود رسیده است و همچنان روند بازگشت زائران پاکستانی از ایران جریان دارد.

براساس گزارش دولت ایالت بلوچستان، در تمامی مرز های مشترک بلوچستان با کشور های همسایه من جمله مرز های تفتان و چمن اقدامات لازمه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است. همچنین ماموران گمرک ابراز داشتند که به دلیل تکمیل ظرفیت مرکز قرنطینه تفتان، محل دیگری برای زائران در حال بازگشت تعیین شده و تعدادی از زائران نیز به این مکان جدید "تاون حال" منتقل شده اند.

 

لازم به ذکر است دیوان عالی لاهور در پی دادخواست "پاکستانی های مواجه با مشکل بازگشت، در ایران" از دولت فدرال خواستار ارائه پاسخ شد. وکیل محمد آصف ، گفت: برخی از نزدیکان من به دلیل تعلیق پرواز های پاکستان با ایران و بسته شدن مرز، در شهر مشهد ایران با مشکل مواجه شده و قادر به بازگشت به پاکستان نیستند و دولت نیز اقدام جدی در زمینه بازگرداندن زوار به پاکستان انجام نمی دهد، از دولت خواستار انجام اقدام جدی در این زمینه هستیم.

گفتنی است در این خصوص تظاهراتی نیز از سوی زائران پاکستانی در مرز ایران و پاکستان صورت گرفته بود که به گفته زوار: "از جانب ایران مشکلی وجود ندارد، اما به دلیل بسته بودن مرز پاکستان ما با مشکلات بسیاری مواجه شده ایم." همچنین به نقل از منابع آگاه، تعدادی از زائران پاکستانی به دلیل خروج از ایران و بسته بودن مرز پاکستان، مجبور به ماندن در نقطه صفر مرزی شده بودند.

ارسال نظر

 
1