خبر فوری

 
 
تکذیبیه پاکستان در واکنش به گزارش آمریکا در مورد عدم وجود آزادی مذهبی
کد خبر :811184476

18:45 1399/09/19


برچسب ها : آزادی مذهبی, آمریکا, ایالات متحده آمریکا, پاکستان, پاکستان و آمریکا, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان,

زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اعلامیه ای گزارش ایالات متحده آمریکا در زمینه نقض فاحش آزادی مذهبی در پاکستان را رد کرده و این گزارش را مغایر با واقعیت های اساسی دانست.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای گزارش نقض آزادی مذهبی ایالات متحده را رد کرده و این اقدام را یکجانبه و غیر حقیقی دانست و افزود: خواندن پاکستان به عنوان کشوری با نگرانی های خاص کاملا مغایر با واقعیت های اساسی است و تردید های جدی در مورد بازنگری را ایجاد می کند. چنین اقداماتی نقشی در ترویج آرمان آزادی مذهبی در جهان ندارد.

وی افزود: قانون اساسی ما آزادی مذهبی و حقوق اقلیت ها را تضمین کرده و با قوانین مختلف، سیاست ها و اقدامات اداری به این مقوله تضمین بخشیده ایم. درحالیکه نبود آزادی مذهبی در هند و ظلم های در جریان علیه اقلیت ها علامت سوالی برای گزارش آمریکا است.

شایان ذکر است مایکل پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که آمریکا مطابق با بند قانون بین المللی "آزادی مذهبی" کشور های پاکستان، چین، ایران، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکمنستان، نیجریه، کره شمالی، میانمار و اریتره را در فهرست "کشوری با نگرانی های فراوان" قرار داده است. در این گزارش کشور های نامبرده متهم شده اند که در نقض فاحش، سیستماتیک و مداوم آزادی مذهبی  دخیل یا متحمل آن هستند.

گفتنی است در این گزارش ذکر شده است که وضعیت آزادی مذهبی در سراسر پاکستان در سال 2020 به صورت مداوم روند منفی داشته است. شکست مقامات در وضع قانون توهین مذهب و علیه فرقه احمدی بویژه شکست در جلوگیری از تغییر اجباری هندو، مسیحی و سینگ به اسلام موجب محدود شدن شدید آزادی مذهبی و عقاید شده است. حدود 80 نفر به جرم توهین به مذهب در زندان های پاکستان هستند که نصف این افراد محکوم به اعدام یا حبس ابد شده اند.

ارسال نظر

 
1