خبر فوری

 
توییتر: اعتراضات مردم پشتون درپی کشته شدن یک فرد طی تیراندازی نیروهای امنیتی
کد خبر :293387186

13:57 1400/01/16


برچسب ها : ارتش پاکستان, پشتون, تظاهرات, عملیات جستجو, وزیرستان شمالی,

حساب های کاربری مختلفی در فضای توییتر با انتشار عکس و ویدیوهایی از تظاهرات مردمی آن را اقدام مردمی در واکنش به قتل یک فرد پشتون که گفته می شود بی گناه است، عنوان کردند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| حساب های کاربری مختلفی در فضای توییتر با انتشار عکس و ویدیوهایی از تظاهرات مردمی اظهار داشتند که یک پسر نوجوان به اسم زاهد دین فرزند نیوز ما خان طی عملیات به اصطلاح جستجوی نیروهای امنیتی در روستای دیوگر سیدگی بخش غلام خان وزیرستان شمالی کشته شده است و نیروهای امنیتی جسد و افراد زخمی را با خود به قلعه میرانشاه برده اند.

 براساس این گزارشات، در این عملیات نیروهای امنیتی همچنین زنان و کودکان را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند که منجر به خارج شدن مردم از منازل شان و پرداختن به تظاهرات گسترده علیه اقدام به قتل یک فرد بیگناه شده است.  

 

 

تکمیلی:

شرکت کنندگان در تحصن میران شاه طی بیانیه ای 4 مطالبه اصلی را از ارتش و نهادهای امنیتی انتظامی برای پایان دادن به تحصن اعلام نمودند، این مطالبات عبارت است از :

1.تشکیل پرونده قضایی علیه یکی از سرهنگ های ارتش به دلیل قتل زاهد دین خارج از دایره اختیارات قانونی.

2. پایان اذیت و آزار شهروندان بی گناه پختون به بهانه های واهی همچون عملیات جستجو و ...

3. آزادی تمامی افراد دستگیر شده توسط ارتش و نیروهای امنیتی و همچنین استرداد کارت شناسایی ملی تمامی اهالی روستا

4.تغییر تمام نیروهای مستقر در اردوگاه ارتش پاکستان واقع در غلام خان سیدگی به منظور پایان دادن به نا امنی و مناقشه در منطقه

این در حالی است که رسانه های پاکستان که تحت امر نهادهای اطلاعاتی و هیئت حاکمه نظامی می باشند، به نقل از روابط عمومی ارتش پاکستان مدعی شده اند که زاهد دین فرد کشته شده در عملیات نیروهای ارتش پاکستان یک تروریست قهار و سرشناس عضو تحریک طالبان پاکستان بود.

اما با این وجود حساب های متعدد کاربری افراد پشتون تاکید دارند که زاهد دین عضو تحریک طالبان پاکستان نبوده و رسانه های پاکستان با پیروی از دستورات نهادهای اطلاعاتی و همچنین ارتش پاکستان وی را به عنوان یک تروریست معرفی نموده اند.

این حساب های کاربری عنوان نموده اند ارتش و نهادهای اطلاعاتی در رایزنی با تحصن کنندگان سعی دارند با ارائه بسته رفاهی ویژه شهدا به فرد جان باخته تحصن و اعتراضات مردم پشتون را خاتمه دهند، چگونه دارد برای یک تروریست بسته رفاهی ویژه شهدا توسط ارتش و مقامات امنیتی پیشنهاد گردد؟!

لازم به ذکر است چندی پیش نیز کشف اجساد چهار نوجوان ربوده شده وابسته به تحریک طالبان پاکستان در بخش بنو که گفته می شد توسط اعضای طالبان خوب(طالبان وابسته به ارتش پاکستان) به قتل رسیده اند، باعث آغاز موج اعتراضات مردمی ساکنان منطقه جانی خیل و هندی خیل بخش بنو گردید.

ارسال نظر

 
1