خبر فوری

 
 
تونس: روابط دوستانه دولت های عربی با اسرائیل برای حفظ اقتدار‌ خود است
کد خبر :1061401325

13:58 1398/03/23


برچسب ها : اسرائیل, تونس, رژیم صهیونیستی, کشورهای عربی,

محمد المنصف المرزوقی رئیس جمهور اسبق تونس طی گفتگوی ضبط شده در خصوص "عرب و خلیج" گفته است : برخی از کشورهای عربی به دلیل نگرانی شان در رابطه با از دست رفتن اقتدار، در حال برقراری روابط دوستانه و نزدیک با اسرائیل و آماده معامله در خصوص خودمختاری و دیگر موضوعات فلسطینیان با اسرائیل شده اند.


تونس: به گزارش راز نیوز، محمد المنصف المرزوقی رئیس جمهور اسبق تونس طی گفتگوی ضبط شده در خصوص "عرب و خلیج" گفته است : برخی از کشورهای عربی به دلیل نگرانی شان در رابطه با از دست رفتن اقتدار، در حال برقراری روابط دوستانه و نزدیک با اسرائیل و آماده معامله در خصوص خودمختاری و دیگر موضوعات فلسطینیان با اسرائیل شده اند. اسرائیل با سوء استفاده از مسائل داخلی دولت های عربی، درحال نزدیک شدن به آنها است. از طرفی برخی از قدرت های غیر مردمی مسلط در برخی کشورهای عربی، برای بقای قدرت و پایداری خود آماده استفاده از هرنوع توطئه و دسیسه ای هستند و روابط این قدرت های عربی با اسرائیل و نفی حقوق مردم فلسطین نیز بخشی از جنگ بقای اقتدار است. چنین قدرت هایی نه تنها نماینده مردم عرب نیستند، بلکه اقوام عرب علیه استبداد آنها صدای خود را بلند می‌کنند.
المرزوقی در ادامه با اشاره به این موضوع که روابط با اسرائیل مخالف موازین اخلاقی هستند، تصریح کرد: این موضوع نه تنها احترام به انسانیت نیست بلکه از جهت تاریخی و قانونی نیز قدرت های اشغالگر مجاز به انجام چنین اقدامی نیستند. توسعه روابط دوستانه در زمانی که رژیم صهیونیستی حقوق مردم فلسطین را سلب و غصب کرده است، به معنای همکاری با صهیونیسم به منظور توسعه اقدامات غیر انسانی آن خواهد بود.

ارسال نظر

 
1