خبر فوری

 
توقیف اموال و دارایی های وزارت اطلاعات ایران توسط فرانسه
کد خبر :1636320522

15:29 1397/07/11


برچسب ها : ایران, فرانسه, وزارت اطلاعات ایران,

دولت فرانسه در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران در این کشور را توقیف کرده است.


 

پاریس:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری های فرانسه، دولت فرانسه در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران در این کشور را توقیف کرده است. 

دولت فرانسه علاوه بر توقیف اموال وزارت اطلاعات ایران،دارایی‌های مربوط به دو شهروند ایرانی را نیز توقیف کرده است. 

فرانسه این اقدام را در واکنش به بازداشت یک زوج ایرانی در بلژیک به اتهام تلاش برای انجام عملیات خرابکارانه در نشست گروهک منافقین در پاریس انجام داده است. 

یک زوج ایرانی دارای تابعیت بلژیک به اتهام تلاش برای هدف قرار دادن نشست گروهک تروریستی منافقین در روز شنبه 30 ژوئن (نهم تیرماه)، از سوی پلیس بلژیک بازداشت شدند. همچنین یک دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش نیز به همین اتهام در آلمان بازداشت شده و سه نفر دیگر هم با اتهام مشابه از سوی پلیس فرانسه دستگیر شده‌اند.

وزارت خارجه ایران در نخستین واکنش رسمی به این جریان اعلام کرد بازداشت شدگان از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در روز چهارشنبه از احضار سفیر فرانسه به دلیل حمایت از فعالیت‌های فرقه تروریستی منافقین خبر داد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «دستیار مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه با احضار سفیر فرانسه در تهران،مراتب اعتراض جمهوری اسلامی را به حمایت دولت فرانسه از فعالیت های گروهک تروریستی منافقین را به وی اعلام نمود»

وی گفت: در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند - اگرچه کوچک و بی ارزش - در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط گرایی و تروریسم بپردازند».

قاسمی افزود: در این دیدار همچنین با اشاره به تجمع اخیر منافقین در پاریس و حضور مقامات تندرو و افراطی آمریکایی در آن، به حضور تعدادی از مقامات سابق و ایراد سخنان مداخله گرانه و تفرقه افکنانه علیه مردم ایران اعتراض شد.

 

پلیس فرانسه همچنین روز گذشته با یورش به مرکز اسلامی الزهرا(س) متعلق به شیعیان واقع در شهر دانکرک فرانسه،رئیس این مرکز را به همراه 11 تن دیگر بازداشت کرد.

یحیی گوسما رئیس این مرکز شیعه به فعالیت ها و تفکرات ضد صهیونیستی شهرت دارد.

 

ارسال نظر

 
1