خبر فوری

 
 
توقف نمایش فیلم ساخته شده در زمینه افراد ربوده شده توسط مدیریت اسلام آباد
کد خبر :2123974173

16:30 1400/09/05


برچسب ها : آمنه مسعود جنجوعه, اسلام آباد, افراد ربوده شده, افراد مفقود شده, دفاع از حقوق بشر, سانسور, مدیریت پایتخت,

مدیریت اسلام آباد طی یورش به یکی از گالری های پایتخت، از پخش فیلمی با محوریت "افراد ربوده شده اجباری" جلوگیری به عمل آورده و گفته شد که پخش این فیلم اقدامی "ضد پاکستان" است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مدیریت اسلام آباد طی یورش به یکی از گالری های پایتخت، از پخش فیلمی با محوریت "افراد ربوده شده اجباری" جلوگیری به عمل آورده و گفته شد که پخش این فیلم اقدامی "ضد پاکستان" است.

خانم آمنه مسعود جنجوعه رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر اظهار داشت: سازمان آنها روز چهارشنبه 3 آذر برای پخش فیلمی در مورد ربایش اجباری افراد و رونمایی از کتابی در حال حرکت به سمت گالری هنری آکسن نروانا در اسلام آباد بود که با نزدیک شدن به گالری متوجه شدن محل پلمپ شده است و یک خودروی نیروهای امنیتی نیز مقابل درب ورودی ایستاده بود.

وی افزود: این کتاب داستان خانواده هایی را حکایت می کند که قربانی ربایش اجباری افراد قرار گرفته اند و فیلم "امید به بازگشت" نیز در همین موضوع است. مردم زیادی از سراسر کشور برای نمایش این فیلم دعوت کرده بودیم اما مدیریت پایتخت اجازه برگزاری مراسم را نداد و گالری را پلمپ کرد.

خانم آمنه گفت: پس از گفتگو با مدیریت گالری متوجه شدم که آنها ترسیده اند و به گفته آنها: صبح زود دستیار کمیسر به همراه نیروهای امنیتی به گالری آمده و آن را پلمپ کرده اند.

این درحالی است که حمزه شفقت معاون کمیسر اسلام آباد در گفت و گو با "فرایدی تایمز" اظهار داشت که این مراسم توسط مدیریت پایتخت متوقف نشده است.

ناگفته نماند که سالانه تعداد قابل توجهی از مردم قبایل بلوچ، پشتو و سندی توسط نیروهای امنیتی پاکستان ربوده می شوند که آمار قابل توجه در این زمینه به مردم بلوچ پاکستان اختصاص دارد درحالیکه در بین آمار افراد ربوده شده بلوچ، اسامی زنان، افراد سالخورده و حتی کودکان نیز به چشم می خورد. این افراد یا پس از مدتی مفقود ماندن، آزاد می شوند و یا برای سالها مفقود می مانند و به هیچ یک از اعضای خانواده شان هیچگونه اطلاعاتی داده نمی شود. از طرفی اجساد برخی از این افراد ربوده شده توسط سازمان های امنیتی پاکستان، نیز از نقاط مختلف و دور افتاده کشف شده است.

همچنین شیعیان پاکستان نیز افرادی هستند که هدف چنین اقدامات ظالمانه سازمان های اطلاعاتی پاکستان قرار گرفته اند و با وجود برگزاری چند صد اعتراضات و تحصن ها، همچنان موفق به آزادی تمامی افراد ربوده شده خود نشده اند.

 

بخوانید: تاکید سازمان عفو بین الملل در خصوص توقف روند طولانی شدن بازداشت افراد ربوده شده

ارسال نظر

 
1