خبر فوری

 
توقف عملیات حصارکشی شهر بندری گوادر پس از اعتراضات گسترده احزاب و مردم بلوچ
کد خبر :1281998476

14:21 1399/10/10


برچسب ها : احزاب بلوچ, ارتش پاکستان, بندر گوادر, جام کمال خان, حصارکشی, شهروندان بلوچ, ضیاء لانگو,

به دنبال اعتراضات گسترده مردم، احزاب و گروه های مختلف بلوچ نسبت به تصمیم ارتش پاکستان برای حصار کشی شهر بندری گوادر در بلوچستان، مقامات امنیتی از تصمیم خود در این خصوص عقب نشینی نمودند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| به دنبال اعتراضات گسترده مردم، احزاب و گروه های مختلف بلوچ نسبت به تصمیم ارتش پاکستان برای حصار کشی شهر بندری گوادر در بلوچستان، مقامات امنیتی از تصمیم خود در این خصوص عقب نشینی نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ضیاء لانگو وزیر امور داخلی دولت محلی بلوچستان طی نشست خبری از متوقف شدن عملیات حصارکشی شهر گوادر بلوچستان خبر داد.

گفتنی است ماه گذشته ارتش پاکستان و دولت محلی بلوچستان به دلیل آنچه که به عنوان مسائل امنیتی و حفاظتی عنوان شد، از آغاز عملیات حصارکشی شهر بندری گوادر خبر دادند و اقداماتی در این خصوص برای آغاز روند حصارکشی صورت گرفت.

در پی اعلام این تصمیم از سوی مقامات مربوطه موج نگرانی ها میان احزاب و گروه های مختلف بلوچ، مردمان بومی و ماهیگیران گوادر ایجاد شد و همگی ضمن محکوم نمودن این تصمیم مقامات امنیتی خواستار توقف فوری روند حصارکشی گوادر شدند، همچنین تظاهرات و راهپیمایی های معترضانه گسترده ای در نقاط مختلف بلوچستان و به ویژه در گوادر برگزار گردید.

بدین منظور دکتر مالک وزیر ارشد دولت اسبق بلوچستان به همراه جمعی دیگر از رهبران سیاسی با سفر به گوادر پس از مشورت با احزاب مختلف سیاسی یک جرگه را برای تصمیم گیری در این خصوص فراخواند، سخنرانان و حضار این جرگه تصمیم دولت محلی و نهادهای امنیتی به ویژه ارتش پاکستان برای حصارکشی گوادر را رد کرده و بر لزوم توقف فوری آن تاکید نمودند.

همچنین روز گذشته یک هیئت پارلمانی، جمعی از وزرای دولت محلی از جمله وزیر امور داخلی با دستور ویژه جام کمال خان وزیر ارشد دولت محلی بلوچستان با سفر به گوادر به استماع گلایه و انتقادات مردم از این طرح پرداخته و سعی در قانع نمودن مردم برای اجرای این پروژه نمودند که نتیجه ای در پی نداشت.

سپس ضیاء لانگو وزیر امور داخلی دولت محلی بلوچستان در جمع خبرنگاران ابراز داشت: ما شکایات و انتقادات شما را به وزیر ارشد بلوچستان ابلاغ کردیم و ایشان دستور توقف فوری این پروژه را صادر کردند.

ارسال نظر

 
1