خبر فوری

 
 
توصیه آمریکا به کشورهای عربی مبنی بر متحد شدن علیه ایران
کد خبر :495601322

21:21 1397/06/21


برچسب ها : اردن, امارات متحده عربی, بحرین, عربستان سعودی, قطر, مصر, ناتوی عربی,

جوسف ووتل ژنرال آمریکایی در سخنرانی خصمانه خود خواستار اتحاد کشورهای عربی برای منزوی کردن ایران شد.


 

کویت:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری المنار جوسف ووتل ژنرال آمریکایی در سخنرانی خصمانه خود خواستار اتحاد کشورهای عربی برای منزوی کردن ایران شد.

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در نشست مشترک روسای ستاد ارتش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت از کشورهای حاضر در نشست خواست:با کنار گذاشتن اختلافات،علیه ایران متحد شوید تا بتوانیم آن را سرنگون کنیم.

'جوزف ووتل ایران و گروههای افراطی فعال در منطقه خاورمیانه را دو خطر بزرگ برای منطقه بر شمرد و از تمامی کشورهای حاضر اعم از عربستان و قطر خواستار کنار گذاشتن و فراموش کردن اختلافات برای مقابله با این خطرات شد.

وی مدعی شد که اقدامات حال حاضر ایران در منطقه یک تهدید و خطر برای امنیت منطقه محسوب میشود و ما باید جدای از تمام اختلافات به هدف خود یعنی منزوی کردن دشمن و مقابله جدی با او فکر کنیم.

پس از افزایش تنش ها میان روابط قطر و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و تصمیم تمامی این کشورها برای قطع رابطه کامل با قطر در ژوئن 2017 ،این نخستین نشست کمیته نظامی عالی شورای همکاری خلیج فارس با حضور قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب میگردد.

پیش تر نیز خبرگزاری خارجی از احتمال تشکیل ارتش ائتلافی عربی موسوم به ناتوی عربی به نقل از مقام های آمریکایی خبر داده بودند.

ارسال نظر

 
1