خبر فوری

 
توسعه مناسبات دوجانبه محور گفتگوی کمیساریای عالی مالدیو و رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :493664542

16:34 1402/04/27


برچسب ها : افزایش میزان صادرات, پاکستان و مالدیو, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, صادرات, گفتگو, همکاری دوجانبه, کمیساریای عالی مالدیو,

خانم فرزانه ظاهر کمیساریای عالی مالدیو به مناسبت پایان ماموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم فرزانه ظاهر کمیساریای عالی مالدیو به مناسبت پایان ماموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر عارف علوی در این نشست بر ظرفیت گسترده در تجارت دوجانبه و صادرات محصولات مختلف پاکستانی از جمله منسوجات، پارچه، برنج، سیمان و دارو به مالدیو اشاره کرد و گفت: پاکستان برای روابط خود با مالدیو در چارچوب های سارک، سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل متحد و کشورهای مشترک المنافع ارزش بسیاری قائل است.

وی همچنین بر لزوم همکاری هر چه نزدیک تر میان کشورهای جهان در خصوص مقابله با بلایای طبیعی و تغییرات اقلیمی که هم کشورهای توسعه یافته و هم کشورهای در حال توسعه را به خطر انداخته است، تاکید و پافشاری کرد.

در ادامه این دیدار، دکتر عارف علوی بر افزایش همکاری و روابط در حوزه های گردشگری و انتقال تجربیات میان یکدیگر تصریح نمود و افزود: آزار و اذیت مسلمانان توسط هند مایه نگرانی شدید است و جامعه بین المللی بایستی کانون توجه خود را به خشونت های نیروهای امنیتی هند علیه مسلمان به ویژه در جامو و کشمیر اشغالی متمرکز نماید.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به موج فزاینده اسلام هراسی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید برای مقابله با اسلام هراسی با یکدیگر همکاری نمایند.

وی در پایان این نشست، از ارائه خدمات ارزنده خانم فرزانه ظاهر در سمت کمیساریای عالی مالدیو و تلاش های وی در جهت توسعه روابط میان دو کشور تشکر و قدردانی بجا آورد.

ارسال نظر

 
1