خبر فوری

 
توسعه در کابینه دولت طالبان افغانستان درپی مشورت کشورهای دوست
کد خبر :828488698

16:31 1400/06/31


برچسب ها : ایران و افغانستان, پاکستان و افغانستان, دولت طالبان افغانستان, ذبیح الله مجاهد, طالبان افغانستان, هیبت الله آخوندزاده, کابینه دولت,

پس از ناراحتی ایران از دخالت برخی کشورها در زمینه عدم عضویت افراد نزدیک به ایران در کابینه دولت طالبان افغانستان، نمایندگان سه کشور با مقامات طالبان افغانستان دیدار کردند که پس از آن شاهد توسعه در کابینه دولت افغانستان بوده ایم.


کابل: به گزارش راز نیوز| پس از ناراحتی ایران از دخالت برخی کشورها در زمینه عدم عضویت افراد نزدیک به ایران در کابینه دولت طالبان افغانستان، نمایندگان کشورهای پاکستان، روسیه و چین با ملا محمد حسن آخوند نخست وزیر افغانستان در ساختمان نخست وزیری کابل دیدار کرند. در این بین دیگر شخصیت های افغانستان چون مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجه، گل آغا وزیر خزانه داری و دیگر وزرا حضور داشتند. در این دیدار نمایندگان سه کشور ضمن متعهد شدن به ادامه دادن حمایت، پیشنهادهایی نیز ارائه کردند.

براساس گزارش منتشر شده، درپی مشورت کشورهای دوست افغانستان، کابینه دولت افغانستان توسعه یافته و رهبرانی از اقوام ازبک، تاجیک و هزاره نیز شامل آن شده اند. درپی این اقدام، 16 تن دیگر در سمت های وزارت یا معاون وزیر منصوب شده اند. دکتر حسن غیاثی از قوم هزاره به عنوان وزیر بهداشت، حاجی نور الدین از تجار پنجشیر وزیر تجارت، محمد بشیر از تجار ازبک به عنوان معاون وزیر تجارت تعیین شده اند. همچنین ملا عبدالقیوم ذاکر فرمانده معروف طالبان به سمت معاونت وزیر دفاع و ملا صدر ابراهیم به عنوان معاون وزیر کشور افغانستان منتصب شده اند  که این دو فرد به عنوان افراد نزدیک ایران شناخته می شوند.

ذبیح الله مجاهد معاون وزیر اطلاع رسانی افغانستان با بیان اینکه این افراد به حکم ملا هیبت الله آخونزاده امیر طالبان منصوب شده اند، افزود: پاکستان و ایران در امور داخلی افغانستان دخالت نمی کنند، و ما برای بهبودی کشور از مشورت های آنان استقبال می کنیم. وی همچنین تلاش های عمران خان نخست وزیر پاکستان را نیز مورد ستایش و قدردانی قرار داد.

ارسال نظر

 
1