خبر فوری

 
 
توافقنامه دوجانبه روسیه و پاکستان در خصوص حفظ فضا از سلاح ها
کد خبر :46025215

17:44 1398/03/01


برچسب ها : پاکستان, توافقنامه, روسیه, سلاح, فضا,

وزرای خارجه پاکستان و روسیه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در پایتخت قرقیزستان یک بیانیه مشترک در خصوص جلوگیری از نمایش قدرت از طریق سلاح ها در فضا را امضا کردند.


بشکیک: به گزارش رازنیوز، وزرای خارجه پاکستان و روسیه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در پایتخت قرقیزستان یک بیانیه مشترک در خصوص جلوگیری از نمایش قدرت از طریق سلاح ها در فضا را امضا کردند.
طبق اعلامیه مشترک، فعالیت ها در فضا از منابعی مهم برای پیشرفت جامعه، اقتصاد و علمی کشورها بشمار می آیند و این فعالین ها تاثیری در امنیت منطقه ای و جهانی نیز دارند، بنابراین از فضا باید تحت قوانین بین المللی و برای بهبودی اقوام استفاده کرد. طبق اعلامیه، استفاده از قدرت علیه اشیاء موجود در فضا، نصب و بروزرسانی موشک های ضد بالستیک و بقایای آنها در فضا مسائلی هستند که می‌توانند منجر به بروز مشکلاتی در فضا شوند. پاکستان و روسیه موضعی یکسان در رابطه با حفظ فضا از سلاح ها دارند و در رابطه با این موضوع در سرتاسر جهان بطور مشترک فعالیت می‌کنند.
وزارت خارجه پاکستان این توافقنامه را نشانی از هماهنگی افکار دو کشور دانسته و بیان داشت، پاکستان و روسیه تصمیم‌شان برای جلوگیری از استفاده قدرت در فضا و نجات از خطرات را ابراز داشتند.


دو وزرای خارجه پاکستان و روسیه پس از امضای اعلامیه مشترک، در زمینه توسعه روابط تجاری، انرژی، دفاع، تکنولوژی و دیگر بخش ها نیز توافق کردند. همچنین محمود قریشی در خصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی به طور مفصل با همتای روسی خود به صحبت پرداخت.

 

ارسال نظر

 
1