خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و عربستان سعودی در زمینه سیستم آموزشی دیجیتال
کد خبر :328748362

17:15 1400/09/14


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, توافقنامه, ریاض, سفیر پاکستان در عربستان سعودی, شفقت محمود, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش پاکستان طی سفرش به عربستان سعودی، با شاهزاده حامد بن محمد الشیخ وزیر آموزش و پرورش عربستان در ریاض دیدار کرد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش پاکستان طی سفرش به عربستان سعودی، با شاهزاده حامد بن محمد الشیخ وزیر آموزش و پرورش عربستان در ریاض دیدار کرد. در این دیدار سپهبد بازنشسته بلال اکبر سفیر پاکستان در عربستان سعودی نیز حضور داشت.

در این دیدار طرفین علاوه بر رایزنی در زمینه روابط مورد علاقه دوجانبه، در مورد همکاری دوجانبه در بخش سیستم آموزش دیجیتال توافق کردند.

وزیر آموزش و پرورش عربستان بر تعهد خود برای افزایش تعداد دانشجویان پاکستانی در دانشگاه های عربستان تاکید کرد و طرف پاکستانی ابراز اطمینان کرد که پاکستان در زمینه آموزش هماهنگ با تقاضای های روز است.

دو طرف طی این دیدار توافق نامه ای امضا کردند که بر اساس آن برای نیروی انسانی ماهر پاکستانی در عربستان، گواهی نامه صادر شده و برای آن ها فرصت های شغلی ایجاد خواهد شد.

کمیسیون ملی آموزش فنی و حرفه ای پاکستان مسئول ایجاد فرصت های شغلی برای نیروی انسانی ماهر پاکستان خواهد بود.

این توافق نامه توسط شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش پاکستان و دکتر احمد جبار الیمنی از جانب عربستان به امضا رسید.

این توافق نامه با تلاش سید جاوید حسن رئیس کمیسیون ملی آموزش فنی و حرفه ای پاکستان و ساجد بلوچ مدیر اجرایی این کمیسیون به سرانجام رسیده است.

ارسال نظر

 
1