خبر فوری

 
توافق پاکستان و عربستان سعودی بر گسترش تمهیدات و تسهیلات برای حجاج پاکستانی
کد خبر :1869266666

20:28 1402/05/30


برچسب ها : امضا, امضای توافق نامه, امضای قرارداد, پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, حج و زیارت, حجاج, وزیر امور مذهبی, وزیر امور مذهبی پاکستان, وزیر حج و عمره عربستان سعودی, کنفرانس مطبوعاتی,

پاکستان و عربستان سعودی قرارداد خدمات هوایی را برای افزایش همکاری در بخش هوانوردی به منظور رفاه حال شهروندان هر دو کشور امضاء کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان و عربستان سعودی قرارداد خدمات هوایی را برای افزایش همکاری در بخش هوانوردی به منظور رفاه حال شهروندان هر دو کشور امضاء کردند.

امضای این قرارداد در حضور انیق احمد وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب دولت موقت پاکستان و شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه وزیر حج و عمره عربستان سعودی در اسلام آباد صورت پذیرفت.

بعد از آن، انیق احمد طی شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: این توافقنامه به زودی نتایج مثبتی به ویژه برای زائران پاکستانی به همراه خواهد داشت.

وی به ارائه بهترین خدمات و امکانات برای زائران حج و عمره توسط دولت عربستان سعودی اعتراف کرد و افزود: بهره برداری از پروژه جاده به مکه مکرمه، به نفع زائران پاکستانی خواهد بود.

وزیر امور مذهبی همچنین خواستار معاف شهروندان پاکستانی بالای 65 از بیومتریک (زیست سنجی) و تامین زمین جایگزین برای ساخت خانه پاکستان شد زیرا ساختمان پیشین در طرح توسعه حرم قرار گرفته است.

در ادامه کنفرانس مطبوعاتی مشترک شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه به تلاش های دولت عربستان سعودی جهت کاهش هزینه های حج اشاره کرد و گفت: هم اکنون روادید زائران حج و عمره پاکستانی به مدت 90 روز خواهد بود و در این صورت می توانند همراه با پرداخت عمره از اماکن تاریخی این کشور نیز بازدید به عمل آورند.

وی در پایان عرایض خود اطمینان داد که بر اساس این توافقنامه، پروازهای حج میان پاکستان و عربستان سعودی افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1