خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و سوئد بر گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات
کد خبر :508214068

19:39 1399/09/19


برچسب ها : ارتباطات, پاکستان و سوئد, سفیر سوئد, سید امین الحق, وزارت فناوری اطلاعات, وزیر فناوری اطلاعات,

هنرک پرسن سفیر سوئد طی دیدار با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان به رایزنی بر محور های امور مورد علاقه دوجانبه و فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هنرک پرسن سفیر سوئد طی دیدار با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان در حضور احمد صدیقی معاون وزیر و دیگر مقامات وزارت به رایزنی بر محور های امور مورد علاقه دوجانبه و فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت. طرفین همچنین در زمینه تقویت همکاری ها در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توافق کردند.

وزیر فدرال پاکستان ضمن خوش آمد گویی به سفیر سوئد، اظهار داشت که وزارت در حال کار بر توسعه و پیشرفت این بخش در پاکستان است، و پاکستان از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار است. وی افزود: پاکستان به روابطش با سوئد اهمیت بسزایی می دهد و دو کشور می توانند در بخش های فناوری از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند. فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد که شرکت های سوئدی در بخش های فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان می توانند سرمایه گذاری کنند.

وزیر فدرال پاکستان طی گفتگو در مورد صادرات این بخش، خاطر نشان ساخت که در صادرات فناوری اطلاعات در سه ماهه نخست سال مالی جاری، شاهد رشد 44% درصدی بوده ایم و اقدامات برای افزایش این آمار جریان دارند. سید امین الحق گفت: وزارت درحال ارائه اقدامات خدمات پهنای باند در مناطق دور افتاده کشور است.

در این بین شعیب احمد صدیقی معاونت وزارت گزارشی از اقدامات و برنامه های وزارت فناوری اطلاعات را به سفیر سوئد ارائه کرد. هنرک پرسن سفیر سوئد اظهار داشت که اقدامات این وزارت قابل تحسین هستند.

ارسال نظر

 
1