خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و ترکیه برای تقویت بیش از پیش مناسبات پارلمانی دوجانبه
کد خبر :1398060180

13:28 1400/03/12


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و ترکیه, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, مجلس ملی کبیر ترکیه, مصطفی شنتوپ,

دکتر مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه که برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(ECO) در پاکستان به سر می برد روز گذشته با اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روسای پارلمان پاکستان و ترکیه در دیدار با یکدیگر در زمینه تقویت مناسبات پارلمانی و گسترش همکاری های دوجانبه توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه که برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(ECO) در پاکستان به سر می برد روز گذشته با اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار در خصوص موضوعات مختلفی همچون مناسبات دوجانبه اسلام آباد و آنکارا و دیگر امور منطقه ای و بین المللی و همچنین فعال سازی مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار با بیان اینکه دو کشور از لحاظ ارزش های مشترک فرهنگی، تاریخی و برادرانه با یکدیگر گره خورده اند ابراز داشت: سفر رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه و هیئت پارلمانی همراه به پاکستان گام مهمی برای تقویت بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور خواهد بود.

وی افزود: نشست مجمع پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به پیکو به توسعه روابط میان کشورهای عضو و افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف کمک خواهد نمود.

مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه نیز در این دیدار از مردم و پارلمان پاکستان به دلیل استقبال پرشکوه مقامات پاکستان از هیئت پارلمانی ترکیه تقدیر نمود.

وی با بیان اینکه پاکستان را به عنوان منزل دوم خود می دانم خاطرنشان کرد: جستجوی فرصت ها و ظرفیت های موجود برای گسترش روابط و همکاری میان کشورهای منطقه برای توسعه منطقه ای امری ضروری است.

رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه افزود: موضع ترکیه در قبال مسائلی همچون کشمیر، فلسطین و قبرس روشن و واضح است و حمایت های ترکیه برای حل دیپلماتیک مطابق با موازین بین المللی این مسائل تداوم خواهد داشت.

روسای پارلمان پاکستان و ترکیه در ادامه این دیدار دستورالعمل ارتقاء همکاری میان مجلس ملی پاکستان و مجلس ملی کبیر ترکیه را به امضاء رساندند، طبق این توافقنامه مجلس ملی پاکستان و مجلس ملی کبیر ترکیه دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی با یکدیگر همکاری و روابط میان کمیته های دائمی پارلمان های دو کشور نیز ارتقاء خواهد یافت، علاوه بر این دو کشور به تبادل هیئت های پارلمانی خواهند پرداخت.

 

 

 

ارسال نظر

 
1