خبر فوری

 
توافق پاکستان و ایران برای تداوم رایزنی ها و اقدامات مشترک در جهت توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و تجاری
کد خبر :380455051

09:42 1400/07/13


برچسب ها : پاکستان و ایران, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, شاه محمود قریشی, علی باقری کنی, معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

در جریان سفر هیئت عالی رتبه وزارت امور خارجه ایران به سرپرستی علی باقری کنی به پاکستان مقامات دو کشور در خصوص تداوم رایزنی های مشترک و انجام اقدامات مربوطه برای توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و تجاری توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در جریان سفر هیئت عالی رتبه وزارت امور خارجه ایران به سرپرستی علی باقری کنی به پاکستان مقامات دو کشور در خصوص تداوم رایزنی های مشترک و انجام اقدامات مربوطه برای توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و تجاری توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیئت عالی رتبه به پاکستان سفر کرده است روز سه شنبه با حضور در دفتر وزارت امور خارجه این کشور با شاه محمود قریشی دیدار کرد.

در این دیدار که سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد نیز حضور داشت، دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها در زمینه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت.

مقامات دو کشور سپس به بررسی رایزنی های صورت گرفته در دیدار عمران خان و دکتر ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پرداخت و بر لزوم تسریع اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این دیدار تاکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: گشایش دو گذرگاه مرزی میان پاکستان و ایران طی سال گذشته باعث ایجاد تسهیلات برای مردم دو کشور شده است. وی با تمجید از توافقنامه ایران و پاکستان در آوریل 2021 مبنی بر راه اندازی بازارچه های مرزی بر لزوم راه اندازی فوری این بازارچه ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سالانه خیل عظیمی از زائران پاکستانی با هدف زیارت مقامات مقدسه به ایران سفر می کنند و بدین منظور پاکستان بسته سیاست های مدیریت زائران جهت ارائه تسهیلات لازم برای زائران را تهیه و تدوین کرده است.

شاه محمود قریشی در ادامه اظهارات خود با تمجید و تقدیر از حمایت های بی بدیل جمهوری اسلامی ایران از مواضع پاکستان در قبال مسئله کشمیر تصریح کرد: اتفاق رای و مواضع مشترک دو کشور در مجامع مختلف بین المللی باعث خرسندی است.

وی با اشاره به تحولات افغانستان گفت: مواضع یکسان پاکستان و ایران در خصوص برپایی صلح و ثبات در افغانستان باعث اطمینان خاطر است، در حال حاضر جامعه جهانی باید اقدامات جدی و فوری برای کمک به مردم افغانستان جهت مقابله با خطرات بحران انسانی و اقتصادی را به کار بندد.

قریشی در پایان افزود: بی صبرانه منتظر سفر هرچه نزدیک دکتر حسین امیر عبداللهیان به پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1