خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و افغانستان برای کاهش تنش های مرزی
کد خبر :1031061326

11:38 1401/08/30


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان و افغانستان, توافق, مرز چمن, مقامات افغانستان, مقامات پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, نیروهای مرزبانی افغانستان, نیروهای مرزبانی پاکستان,

پاکستان و افغانستان به منظور کاهش تنش های مرزی تواقنامه امضا کردند که بر اساس آن اعزام نیروهای مرزبانی مسلح دو کشور تا فاصله 30 فوت از خط مرزی ممنوع است و تبادل لیست نیروهای مرزبانی پاکستان و افغانستان بین یکدیگر بصورت روزانه انجام خواهد شد.


 

کویته: به گزارش راز نیوز | پاکستان و افغانستان به منظور کاهش تنش های مرزی تواقنامه امضا کردند که بر اساس آن اعزام نیروهای مرزبانی مسلح دو کشور تا فاصله 30 فوت از خط مرزی ممنوع است و تبادل لیست نیروهای مرزبانی پاکستان و افغانستان بین یکدیگر بصورت روزانه انجام خواهد شد.

در تاریخ 22 آبان سال 1401 (13 نوامبر سال 2022) طی تیراندازی یک فرد مسلح ناشناس به نیروهای امنیتی پاکستان در مرز چمن، مرز مشترک پاکستان و افغانستان، یک نیروی امنیتی پاکستان جان باخت و 2 نیروی امنیتی دیگر این کشور زخمی شدند. پس از این حمله تاکنون مرز چمن، مرز مشترک بین پاکستان و افغانستان موسوم به "باب دوستی" به مدت 7 روز بسته بوده است.

برخی از منابع اعلام کرده اند که در روز یکشنبه مقامات پاکستان و افغانستان برای بازگشایی مرز مشترک مذکور توافق کرده اند. مقامات دو کشور علاوه بر توافق بر سر 2 شرط مذکور، موافقت کردند که نیروهای مرزبانی پاکستان و افغانستان برای جلوگیری از نفوذ افراد ناشناس به مرزهای دو کشور، نباید چهره خود را بپوشانند.

علاوه بر این مقامات دو کشور توافق کرده اند که صرفا اهالی استان قندهار می توانند به پاکستان سفر کنند و مسئولیت تحقق این امر بر دوش مقامات مرزی افغانستان است. دو طرف سپس توافق کردند که مهاجم مذکور که به نیروهای امنیتی پاکستان تیراندازی کرده بود، باید دستگیر و مجازات شود.

ارسال نظر

 
1